11 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162067

راهکارها و موانع اجرای خطوط BRT بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

راهکارها و موانع اجرای خطوط BRT بررسی شد


جلسه بررسی راهکارها و رفع موانع اجرای خطوط BRT و استفاده از سیستم های حمل ونقل هوشمند its در خطوط BRT در دفتر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج برگزار شد.
در این نشست ضمن بررسی و برنامه ریزی در خصوص نحوه اجرا و ساز و کار برگزاری هر چه بهتر مناقصه این سیستم مدرن حمل و نقل شهری، بررسی تاثیرات اجتماعی و اقتصادی موضوع در دستور کار مشاوران قرار گرفت. همچنین مقرر شد کلیه خطوط BRT و ناوگان اتوبوسی آن به سیستم های حمل و نقل هوشمند ITS مجهز شوند. سیستم های حمل و نقل هوشمند ITS سیستم هایی هستند که در آن علاوه بر موقعیت یابی اتوبوس ها در خطوط، سرفاصله زمانی بهینه را برای ناوگان مشخص و مسافران را از مدت زمان انتظار در هر ایستگاه مطلع خواهد کرد. همچنین در این جلسه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج از مشاوران خواست ضمن ارائه پیشنهادات و مطالعات جامع در این خصوص، از بهترین و به روزترین تجهیزات جهت رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات مناسب برای اجرای طرح استفاده کنند.
از دیگر مصوبات نشست مذکور، انجام مطالعات، اجرا و تکمیل اصول طراحی بر اساس آیین نامه های موجود و مطابق با سیستم های حمل و نقل هوشمند بود که مقرر شد در این خصوص تعاملات و همکاری های لازم میان کارشناسان و متخصصان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با مشاوران صورت پذیرد. این جلسه با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیران حوزه های مطالعات، ایمنی و مدیریت کنترل ترافیک و ماموران حوزه های مختلف این معاونت در دفتر مرکز کنترل ترافیک شهرداری ایران کوچک به اجرا در آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود