13 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162264

لزوم ارتقای خروجی جلسات مجمع معتمدین

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم ارتقای خروجی جلسات مجمع معتمدین


قائم مقام شهردار کرج گفت: مجمع معتمدین شهر می تواند به محلی برای آغاز تحولات مثبت در شهر تبدیل شود به شرطی که شکل گیری کارگروه های تخصصی، جایگزین فضاهای غیرتعاملی و پیاده سازی دیدگاه های شخصی گردد.
محمدرضا رضاپور در دیدار با معتمدین شهر کرج که در باشگاه میلاد برگزار شد این مطلب را عنوان کرد و از حاضران در این مجمع که بخش قابل توجهی از آنان صاحب تجربه و تخصص در حوزه های مختلف شهری و حتی دارای سوابق مدیریتی می باشند، خواست با دقت نظر بیشتری نسبت به ایجاد کارگروه های تخصصی اقدام نمایند. وی، خواهان دریافت خروجی مناسب از این نشست ها شد و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ها و جلسات مشترک پیاپی اما بدون نتیجه یا محدود به انجام اقدامات کوچک، خروجی مطلوب این مجمع نیست و باید برداشت بزرگتری از تجمع این تعداد افراد مجرب و کارشناس در شهر انجام داد. جانشین شهردار کرج، با مروری بر عملکرد گذشته این دستگاه بخصوص در سال گذشته اذعان داشت: طی سال 94 به تایید همگان و با نظارت هایی که توسط اعضای شورای اسلامی شهر بر عملکرد شهرداری کرج اعمال شد، یکی از موفق ترین و پیشروترین دوره های شهرداری ایران کوچک را پشت سر گذاشتیم و بخصوص این امر در حوزه عمران شهری محقق شد. به گفته رضاپور، این پیشرفت ها و توسعه های شهری که بخش قابل توجه آن در امر ساخت تقاطعات غیرهمسطح و آغاز پروژه های بزرگ در حالی صورت گرفت که شهرداری بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله پایتخت بشدت متاثر از مشکلات مالی و اقتصادی دولت و تحریم ها، در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفته بودند.
جذب 80 درصدی درآمدها با همکاری شهروندان
این مسئول، جذب 80 درصدی اعتبارات درآمدی را یکی از موفقیت های بزرگ این دستگاه در بخش درآمدی و مالی عنوان کرد و همکاری شهروندان را مهمترین عامل تحقق اهداف این بخش دانست.
رضاپور تصریح کرد: در سال جاری به لطف پروردگار و نظر به کمک ها و حمایت های شورای اسلامی شهر، رقم 1750 میلیارد تومان را به عنوان بودجه جاری و عمرانی شهرداریکرج را تعیین کرده ایم که مبلغ 1200 میلیارد تومان از این اعتبارات در بخش عمرانی هزینه خواهد شد. وی، مجموع اعتبار پیش بینی شده در حوزه های دیگر شهرداری از جمله فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل، پرسنلی و جاری را معادل 500 میلیارد تومان ذکر کرد. رضاپور، یکی از اعتبارات مهم پیش بینی شده در بخش حمل و نقل شهری را مختص ایجاد شبکه راهی brt عنوان کرد که برای این منظور رقمی معادل 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. وی تاکید کرد: تاثیرگذاری آغاز به کار این سیستم حمل و نقلی در شهر کمتر از راه اندازی قطار شهری نخواهد بود. امیدواریم بتوانیم با طی پروسه خرید اتوبوس های مربوط به طرح که هم اکنون در حال انجام است، فعالیت brt در کرج را ظرف سال جاری آغاز کنیم. قائم مقام شهردار کرج، در عین حال یکی از نقاط عطف اعتباری و عمرانی سال جاری را آغاز عملیات احداث بزرگراه شمالی دانست و تصریح کرد: این طرح کلان، راهگشای بسیاری از مشکلات و گره های ترافیکی شهر در آینده نه چندان دور خواهد بود که امسال به دست پرتوان متخصصان آغاز می شود و زمان تعیین شده برای تکمیل آن 5 سال می باشد. وی ابراز امیدواری کرد: پروژه با همت پیمانکار طرح و همکاری مجموعه مدیریت شهری زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود