5 بهمن 1393
شماره خبر: 136355

اعتبارات را به سمت احداث کمربندی های شهر سوق دهیم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اعتبارات را به سمت احداث کمربندی های شهر سوق دهیم


عضو شورای اسلامی شهر، احداث کمربندی های جنوبی و شمالی را از جمله مهمترین اولویت های ترافیکی در شهر مطرح کرد و از مسئولان خواست، اعتبارات موجود را به سمت ساخت و احداث این طرح ها سوق دهند.
غفور قاسمپور این مطلب را عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد احداث کمربندی های شهر به تناسب زمان مورد نیاز برای احداث و بهره برداری، دارای اولویت بیشتری نسبت به تکمیل قطار شهری هستند و از این منظر می توان اعتبارات را به سمت تاسیس آنها سوق داد. قاسمپور با بیان اینکه اولویت احداث میانگذر نسبت به کمربندی جنوبی و شمالی از اهمیت بیشتری برخوردار است، تاکید کرد: پس از آن کمربندی جنوبی و شمالی دارای اولویت هستند که این اولویت ها با توجه به مسطح بودن مسیر احداث کمربندی جنوبی تعیین شده است. وی اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این جاده های درون شهری را دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این مبلغ با احتساب تملکات و هزینه های ساخت تعیین شده است. چنان که برای تملکات کمربندی جنوبی و احداث آن اعتباری نزدیک به یک هزار میلیارد تومان مورد نیاز است. نماینده مردم در پارلمان شهری، راه اندازی این کمربندی ها را از لحاظ فنی، عمرانی، اقتصادی و زمانی در حوزه ترافیک قابل توجیه ارزیابی کرد و بیان داشت: برای تاسیس کمربندی شمالی نیز با توجه به عدم نیاز این مسیر به تملک، اعتباری 500 میلیاردی در نظر گرفته شده است.
توجیه اقتصادی برای احداث کمربندی ها
وی حجم عملیات برای احداث کمربندی شمالی را بالاتر از جنوبی دانست و تصریح کرد: کمربندی جنوبی ظرف مدت سه سال به انجام خواهد رسید. به گفته قاسمپور، از این رو به نظر می رسد با توجه به محدودیت منابع و کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه قطار شهری و همچنین زمانی که برای تکمیل و رسیدن به شاخص های تعیین شده در این طرح مورد نیاز است، احداث کمربندی ها از توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به تکمیل قطار شهری برخوردار است. عضو شورای اسلامی شهر کرج، تعداد خطوط مصوب متروی شهری این کلانشهر را 6 خط ذکر کرد که به رغم هزینه کرد اعتباری نزدیک به 600 میلیارد تومان هنوز به پیشرفت های لازم دست به پیدا نکرده و برای تکمیل تمامی خطوط به زمان قابل توجهی نیاز داریم.
وی خاطرنشان کرد: برای تقویت منابع مالی قطار شهری کرج مبلغ 510 میلیارد تومان از طریق محل فروش اراضی شهرداری مصوب شده است. همچنین مقرر است دولت و شهرداری با انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 300 میلیارد تومان به راه اندازی بخشی از این طرح کمک کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود