سیاست اصلی معاونت شهرسازی تسریع در ارائه خدمت رسانی است
سپیدارآنلاین: گروه شهری
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، سیاستگذاری اصلی این معاونت در حوزه اداری را تسریع در ارائه خدمت به شهروندان و عدم تعلل در اجرای امور با توجه به حجم بسیار بالای مراجعات مردمی به این معاونت و معاونت های متبوع در مناطق عنوان کرد و گفت: فعال سازی اتوماسیون و استفاده از ابزار و امکانات الکترونیک در این بخش با همین هدف انجام گرفته است.
احدالله احمدی پرگو این مطلب را عنوان و بیان کرد: در حال حاضر اقدامات مربوط به پاسخ و دریافت مفاصا حساب، صدور نقشه و صدور پروانه ساختمانی در قالب اتوماسیون انجام می گیرد که این امر باعث تسریع قابل توجهی در امور مربوط به شهروندان و مراجعه کنندگان شده است. وی، اظهار داشت: همچنین هم اکنون سیستم اتوماسیون مهندسان ناظر راه اندازی شده و ارتباط نظام مهندسی و شهرداری به صورت الکترونیک برقرار شده است که به واسطه راه اندازی این سیستم، گزارشات مهندسان ناظر به صورت الکترونیک به شهرداری ارسال می شود. به گفته احمدی پرگو، تشکیل دفاتر فنی مشترک نیز اقدامی است که روند طولانی گذشته را کوتاه کرده و از رفت و آمد مکرر شهروندان به شهرداری و نظام مهندسی جلوگیری کرده است. معاون شهرداری کرج در امور شهرسازی و معماری بیان داشت: در گذشته شهروندان باید نقشه های تهیه شده برای ملک را برای بررسی به نظام مهندسی می بردند، سپس به منظور برقراری انطباق با اصول و ضوابط شهرسازی، نقشه ها به شهرداری ارسال می شد. احمدی پرگو اذعان داشت: در این میان رفت و برگشت های متعددی انجام می شد که وقت گیر و خسته کننده بود؛ اما با تشکیل دفاتر فنی مشترک، این مشکل رفع شده است. این مسئول ویژگی های دفاتر فنی مشترک را ذکر کرد و گفت: در این دفاتر کارشناسان شهرسازی و معماری شهرداری کرج، کارشناسان نظام مهندسی و کارشناسان آتش نشانی استقرار دارند و نقشه ای که توسط معمار تهیه شده از سوی این کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرند. وی خاطرنشان کرد: بعد از تایید نقشه توسط کارشناسان دفتر فنی مشترک، مناطق شهرداری کرج بدون ورود به نقشه ها، پروانه ساخت را برای مالکان صادر خواهد کرد که این به تسریع فعالیت ها برای مراحل تایید و صدور پروانه کمک شایانی کرده است.