3 تیر 1395
شماره خبر: 165202

تلاش در عرصه احقاق حقوق مظلومین خدمتی ارزشمند و ستوده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تلاش در عرصه احقاق حقوق مظلومین خدمتی ارزشمند و ستوده است


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است برای تکریم تلاش خالصانه قشر خدوم و متعهد در قوه قضایی کشور اسلامیمان و بویژه تجلیل و پاسداشت یاد و خاطره بزرگ معمار دستگاه قضایی، مجاهد و مجتهد متفکر، شهید مظلوم دکتر بهشتی و شهیدان والامقام این عرصه.
فاطمه اسکندری با بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش در عرصه احقاق حقوق مظلومین خدمتی ارزشمند و ستوده است و در حقیقت تلاشی الهی است که رنگ و نشان احدیت و صفات خداوندی دارد.
به گفته اسکندری قضاوت از دیدگاه اسلام ظریف ترین و حساس ترین جایگاه اجتماعی است از همین روست که حضرت علی امیرمؤمنان (ع) در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می فرماید: «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان در آن قرار می گیرند، و یا سیه رویان و بدبختان بر آن تکیه می زنند». بر این پایه، فاصله میان قاضی شایسته و قاضی زشت کار، فاصله میان بالاترین درجات بهشت و پایین ترین درکات دوزخ دردناک است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اعلام این مطلب که مدیریت شهری با راه اندازی شعبه رسیدگی به پرونده های مدیریت شهری در تلاش است که بتواند به تسریع در روند بررسی مشکلات شهروندان بپردازد گقت: اجرای این مهم موجب خرسندی شهروندان خواهد شد. وی عنوان کرد: در یک نگاه کلی، سه عنصر استقلال، دانش و اقتدار را می توان از ارکان کارآمدی قوه قضاییه دانست؛ مهمترین انتظار مردم از قوه قضاییه، تأمین سلامت اجتماعی و برقراری امنیت و عدالت در جامعه می باشد و اجرای عدالت و تأمین امنیت، از چنان اهمیتی برخوردار است که باید آن را معیار مدنیت و پیش نیاز هر گونه توسعه و مایه قوام و دوام جامعه قلمداد نمود. این عضو شورا فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد و خدوم در قوه قضائیه و دست اندرکاران این امر تبریک و تهنیت گفت و موفقیت و تائیدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای این عزیزان خواستار شد.
رویا منیری

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود