5 تیر 1395
شماره خبر: 165283

زیرگذر مهرویلا پس از تونل نیایش بزرگترین تونل شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زیرگذر مهرویلا پس از تونل نیایش بزرگترین تونل شهری است


شهردار کرج گفت: زیرگذر مهرویلا بعد از تونل نیایش تهران، بزرگترین تونل شهری است و غیر از آن در شهرهای کشور پلی به این عظمت و بزرگی ساخته نشده است که این یک شاخص و ارزش مهم و ارزشمند برای کلانشهر کرج به شمار می آید.
علی ترکاشوند با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کرج در دوره چهارم شورای شهر، به اندازه عمر همه دوره های قبلی شورا خدمات ارائه داده و برکات مختلف در حوزه های متعدد برای شهروندان به همراه داشته است، همکاری این پارلمان تصمیم گیر شهری با شهرداری را عامل و اساس اصلی تحرک و پویایی شهر ارزیابی کرد. وی بیان داشت: در حال حاضر به طور متناوب و مستمر شاهد وقوع یک تحرک و تحول در ایجاد تقاطعات و رفع گره های ترافیکی، انجام اقدامات بزرگ عمرانی، فعالیت های گسترده شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک در شهر هستیم و خوشبختانه در این پیشرفت و تحول، شورا نقشی بسیار همراه و تعیین کننده ایفا کرده است. ترکاشوند، با اشاره به اینکه شورا به سرعت نسبت به تصویب تمامی لوایح شهرداری مرتبط با مباحث عمران شهر که به صلاح منطقه و رفع معضلات ترافیکی و مواصلاتی است، موافقت کرده و این دستگاه را در تامین نیازها و اتخاذ تصمیمات به موقع تنها نمی گذارد، خاطرنشان کرد: افتتاح مکرر و پیش از موعد بسیاری از طرح های عمرانی شهر همچون تقاطعات غیرهمسطح محصول همین همکاری ها و حمایت ها بوده است. این مسئول بیان داشت: پیشرفت های مذکور در حالی به وقوع می پیوندد که بسیاری از مسئولان مدیریت شهری کلانشهرهای کشور به کاهش بسیار زیاد درآمد با توجه به رکود صنعت ساخت و ساز در کشور معترف بوده و مدعی هستند که تا چند ماه آتی از پس پرداخت هزینه های جاری مجموعه های خود نیز برنخواهند آمد. ترکاشوند اذعان داشت: در چنین شرایطی است که شهرداری کرج با حمایت شورای اسلامی شهر طرح های بزرگ و متعددی را افتتاح کرده یا عملیات اجرایی پروژه ای عظیم را آغاز می کند.
کرج دارای ظرفیت های عمده عمرانی است
شهردار به افتتاح دو طرح بزرگ عمرانی طی هفته گذشته از سوی مدیریت شهری اشاره و آنها را نمونه هایی مفید و کارگشا در زمینه رفع معضلات ترافیکی عنوان کرد. وی اضافه کرد: احداث فاز نخست تقاطع غیرهمسطح شهید کیانپور و تکمیل و افتتاح ساختمان خانه ملت که به منظور استقرار نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی ساخته شده، نشاندهنده ظرفیت های بسیار بالای کرج در حوزه عمرانی می باشد که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری ایجاد شده و باید به نحو مطلوب از آن بهره برداری نماییم. این مسئول خاطرنشان کرد: در همین راستا، تقاطع غیرهمسطح مهرویلا در حال تکمیل می باشد که بعد از تونل نیایش، بزرگترین تونل شهری است و اگر مشکل تملکات در محل اجرای پروژه به موقع رفع می شد، زمان بهره برداری از طرح بسیار پیش می افتاد. وی با بیان اینکه سال گذشته رقم 450 میلیارد اعتبار به این طرح اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: در سال 95 نیز مبلغ 500 میلیارد ریال از منابع عمرانی به پروژه تخصیص می یابد و امید است این طرح در شش ماهه نخست امسال مورد بهره برداری قرار گیرد. شهردار از حفاری تونلی به طول نزدیک به دو کیلومتر برای این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: طول کل زیرگذر حدود یک هزار و 800 متر، سطح کل عرشه ها بالغ بر 5 هزار و 500 مترمربع، طول تونل مترو 600 متر، طول ساختمان ایستگاه مترو 180 متر طول، سطح ساختمان تجاری 12 هزار مترمربع و حجم کل خاکبرداری نیز بالغ بر 600 هزار مترمکعب است. به گفته شهردار کرج، 10 هزار متر مربع پروژه تجاری نیز روی تونل این پروژه طراحی و اجرا می شود که بالای ۲۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد و بیش از ۶۰ درصد هزینه های پروژه را رفع خواهد کرد. ترکاشوند همچنین از افتتاح زودهنگام تقاطع غیرهمسطح شهید آجرلو (میدان سپاه) نیز به عنوان یک اتفاق ارزشمند در حوزه تقاطعات یاد کرد و گفت: با توافق به عمل آمده این پروژه تا اسفندماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری می رسد. این در حالی است که زمان افتتاح طرح طبق قرارداد دی ماه سال 96 می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود