13 تیر 1395
شماره خبر: 165778

ایجاد مدیریت واحد شهری، شعار را به شعور تبدیل می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ایجاد مدیریت واحد شهری، شعار را به شعور تبدیل می کند


رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار تشکیل مدیریت واحد شهری و ایجاد امکانی قدرتمند برای افزایش درآمد های پایدار شد و گفت: اگر مدیریت شهری تشکیل شود شعار ها به شعور تبدیل می شوند.
جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، مدیر کل بهزیستی استان البرز، رئیس کانون وکلای استان البرز و اعضای شورای شهر کرج، شهردار کرج و معاونین وی با هدف امضاء تفاهم نامه سه جانبه به منظور بسط و توسعه همکاری های مشترک جهت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های میان دادگستری، شورای شهر و شهردار کرج برگزار شد.
محمود دادگو رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه با بیان اینکه ایجاد مدیریت واحد شهری شاه کلید حل مشکلات شهری است اظهار داشت: توسعه کیفی و افزایش خدمات رسانی به ساختار کلانشهرها نیازمند تدبیر همه مسئولان و مدیران شهری است و این مهم از این جهت دارای اهمیت است که نحوه مدیریت بر جریان مطلوب زندگی شهری، می تواند در بهبود زندگی افراد و پایداری توسعه شهری تاثیرگذار باشد. وی، مدیریت واحد شهری را یکی از ضروریات جامعه امروز دانست و افزود: اگرچه به طور مکرر از سوی متولیان امر و کارشناسان مورد تاکید قرار می گیرد اما کمتر در مقام عمل به آن توجه شده و متاسفانه بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه شهری نیز بواسطه بی توجهی به این ضرورت دنیای امروز در حوزه مدیریت اجتماعی بوجود می آید. رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه برنامه سوم و چهارم و پنجم توسعه کشور مبنی بر واگذاری تعدادی وظیفه به شوراها، تحقق مدیریت شهری در دولتهای گذشته مورد توجه قرار نگرفت که امید است در دولت تدبیر و امید این مهم عملی گردد. دادگو، با تاکید بر اینکه رفع مسائل و مشکلات کلانشهر کرج نیازمند کلان نگری است افزود: ایجاد مدیریت واحد شهری و درآمدهای پایدار شعار را به شعور تبدیل خواهد کرد و این مهم بسترهای مناسب شهری جهت توسعه و ارتقاء شهری را رقم خواهد زد. این مسئول افزود: به طور کلی در مدیریت بر شهرها، نیاز به یکپارچگی در اتخاذ تصمیمات کلان برای اداره بهتر امور، مسئله‌ای کلیدی و غیرقابل انکار است و از آنجا که شوراها بواسطه رای مستقیم مردم انتخاب شده اند و آنها نیز با رای مستقیم خود شهردار را بر می گزینند لذا شهرداری و شورا بهترین مکان برای تبلور و مسئولیت پذیری در حوزه مدیریت واحد شهری و پاسخگو در برابر مردم بشمار می روند. عضو پارلمان شهری کرج تصریح کرد: اگرچه هنوز مدیریت واحد شهری در کلانشهر کرج شکل نگرفته است اما شورا و شهرداری کرج به علت احساس مسئولیتی که نسبت به شهروندان دارد برنامه های فرهنگی، اجتماعی و شهری قابل توجهی را در تمام سطوح اجرا نموده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود