24 تیر 1395
شماره خبر: 166374

وضعیت مبلمان و عناصر شهری کرج مناسب نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وضعیت مبلمان و عناصر شهری کرج مناسب نیست


جلسه ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در سینما تئاتر ارشاد با حضور دکه داران برگزار گردید.
قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با حضور در جلسه ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در سینما تئاتر ارشاد با حضور دکه داران برگزار گردید گفت: به عنوان مجری در حوزه مدیریت شهری می گویم که متاسفانه وضعیت مبلمان و عناصر شهری در کرج وضعیت خوبی نیست. لازم است در این خصوص تمامی متولیانِ امر دست به دست هم بدهند و با توجه به تصمیماتی که اتخاذ می کنند به آراستگی شهر بیشتر اهمیت دهند. اصغر نصیری در ادامه گفت: وضعیت کرج تقریباً قابل ملاحظه است و در طی سال های اخیر توانسته به ثبات برسد و گام های توسعه را پیش ببرد. در این میان مبلمان شهری کرج جزء عناصر اصلی شهر است و کیوسک های مطبوعاتی هم جزئی از مبلمان شهری محسوب می شوند. وی به طرح ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: بارها در گذشته ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی در شهر کرج مطرح شده است، اما برخی در چارچوب قانون های وضع شده حرکت نمی کنند و از اجرای برخی از این قانون ها سرباز می زنند و مصوبات تعیین شده را قانون محلی می دانند. به هیچ عنوان هیچ کیوسک داری حق تبلیغ شهری در پشت بام و سایه بانِ کیوسک را ندارد. برخی از کیوسک ها سد معبر می کنند و این اتفاق در نهایت باعت ایجاد مزاحمت در رفت و آمد شهروندان خواهد شد. این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: اندازه و سایز تمامی کیوسک ها مشخص شده است. این در حالی است که بسیاری از کیوسک داران فضایی در پیاده رو را برای قرار دادن قفسه ها و اثاثیه های دیگر اشغال می کنند. برخی از اجناس را روی پشت بام ها قرار می دهند که اغتشاشات بصری را به دنبال خواهد داشت. قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری در پایان ضمن تاکید بر ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی گفت: تلاش برای ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی با جدیت آغاز شده است و مصوبات بسیار خوبی در خصوص آئین نامه ساماندهی وجود دارد. ما چیزی فراتر از قانون نمی خواهیم بلکه باتوجه به چارچوب مقررات اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. سازمان زیباسازی موظف است با همکاری سازمان میادین نسبت به رنگ، جنس و نصب کیوسک های مطبوعاتی، ساماندهی آن ها را هرچه سریع تر انجام دهند.
کیوسک داران البرز ناشر رسانه های فرهنگی استان باشند
عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه کار ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی کار سختی است، گفت: اگر بخواهیم تمام اقدامات صورت گرفته را مطابق قانون انجام دهیم کار جلو نمی رود. کیوسک های مطبوعاتی با متراژهای کمی که دارند، جوابگوی تمامی اقلامی که برای فروش در اختیار دارند، نیست. برخی از کیوسک های سطح شهر نانِ نه تنها یک خانواده، بلکه در بعضی اوقات نانِ سه خانواده را فراهم می کند . مریم قهرمانی در ادامه سخنانش افزود: امروزه رسالت کیوسک های مطبوعاتی تنها مطبوعات نیست. این اخبار، اخبار خوبی نیست، اما اتفاقی است که افتاده و باید برای این امر چاره اندیشی کرد. گاهاً برخی از کیوسک ها، نقشِ نگهبان محله را نیز ایفا می کنند. در برخی از محله ها، کیوسک داران، حتی به عنوان یک مخبر به برطرف کردن مشکلات و معضلات شهری می پردازند و درصدد برطرف کردنِ آن مشکل اقدام می کنند .. این مسئول به اینکه شهر کرج متعلق به همه ی ماست و همگی باید در پیشرفت آن کمک رسان باشیم اشاره کرد و گفت: شهر در حال توسعه است. گاهاً مشاهده می کنیم که برای توسعه هر چه بیشتر شهر، خیابان به بزرگراه و میدان به چهارراه تبدیل می شود و در همین تغییرات، کیوسک های مطبوعاتی نیز جابجا می شوند. سال هاست این امر به تصویب رسیده است که دیگر کیوسکی در شهر اضافه نشود، اما ابن کار مطلق نبوده است و گاه شاهد نصب کیوسکی در قسمتی از شهر هستیم که در گذشته وجود نداشته است. عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان یادآور شد: باید در امر ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی در سطح شهر کمک کنیم که به فضا و منظر شهری آسیبی نرسد و سد معبر و شکایت از شهروندان در ارائه محصولات فرهنگی و غیر فرهنگی در کیوسک های مطبوعاتی صورت نگیرد. یکپارچگی در رنگ، یک شکل بودن و طراحی سایه بان های کیوسک های مطبوعاتی همتِ مدیرت شهری را می طلبد امیدواریم کیوسک داران البرز بتوانند ناشر رسانه های فرهنگی استان باشند .
کیوسک داران، خود مامور و بازرس باشند
رئیس اتاق اصناف البرز با حضور در این جلسه گفت: کیوسک داران قشر زحمت کشی هستند که در سرما و گرما کارِ خود را به خوبی انجام می دهند. کیوسک داران محترم این را بدانند که اصناف استان البرز مدافع آن هاست و تنها از آن ها یک خواهش دارم که خود مأمور اماکن خود باشند. متاسفانه گزارشاتی از برخورد نامناسب برخی از کیوسک داران با مردم و آزار و اذیتِ آن ها به گوش رسیده است که در شان کیوسک داران محترم نیست. بازرسان خوبی برای خود باشید و با اخلاق و ادب با مردم برخورد کنید. ادب هزینه ای ندارد، اما همه چیز را می خرد .. در پایان این جلسه مهدی ابدالی زمانی را برای شنیدن دغدغه ها و پرسش های کیوسک داران حاضر در جلسه اختصاص داد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود