10 مرداد 1395
شماره خبر: 167413

مردم چشم انتظار رونق بازار مسکن هستند نه گرانی املاک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مردم چشم انتظار رونق بازار مسکن هستند نه گرانی املاک


رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: مردم چشم انتظار رونق بازار مسکن هستند نه گرانی املاک و بین این دو مقوله تفاوت های عمده ای وجود دارد.
محمود دادگو اظهار داشت: در صورت رونق بازار مسکن شاهد گرایش بیشتر مردم به خرید و فروش زمین و ملک خواهیم بود و از آنجا که صنعت ساختمان سازی یکی از محرک های اصلی توسعه و رونق اقتصادی در ایران به شمار می رود، می توان در چنین شرایطی که به رونق اشتغالزایی و بهبود معیشت طبقه کارگری نیز امیدوار بود. وی با تاکید بر اینکه گرانی قیمت مسکن و همچنین روند صعودی اجاره بها جوانان را به سمت طرد ازدواج پیش برده و آنها به شدت نگران تامین هزینه های زندگی می باشند، بیان داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا تامین مسکن و سرپناه از دغدغه های جدی مردم محسوب نمی شود و دولتها سرمایه گذاری را به سمت تولید و صنعت سوق داده اند نه خرید ملک و زمین. این مسئول ارشد شهری بیان داشت: با توجه به انباشت میلیاردها تومان سرمایه در صنعت ساختمان سازی، با رونق گرفتن بازار خرید و فروش خانه و زمین، شاهد بهبود کیفیت زندگی مردم خواهیم بود اما به شرطی که مسئولان مانع از ایجاد حباب قیمت ها شده و از افزایش بی رویه هر مترمربع واحد مسکونی به شدت جلوگیری کنند.
به گفته دادگو، مسئولان باید افکار عمومی را به سمتی هدایت کنند که مردم به سمت سرمایه گذاری در توسعه زیرساختها و کمک به ایجاد اقتصاد مولد و درون زا سوق یابند و برای کارآفرینی جوانان تحصیلکرده و جویای کار آستین همت بالا بزنند تا ایران در جرگه کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا قرار گیرد و از جهان سومی بودن نجات یابد. رئیس پارلمان محلی کرج در ادامه با انتقاد از تبدیل صنعت ساختمان سازی به بستر اصلی سرمایه گذاری، تشدید اختلاف طبقاتی و گسترش اجاره نشینی در بین مردم را از تبعات این سیاست دانست و عنوان کرد: در حال حاضر صدها هزار خانوار شرایط سخت و دشوار اجاره نشینی را تحمل می کنند و در تامین اجاره بها دچار مشکل هستند حال آنکه برخورداری از یک سقف برای زندگی حق مسلم تمام افراد می باشد. وی در پایان از دولت تقاضا کرد که با هدف رونق صنعت ساختمان سازی و صنایع وابسته که صدها هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن مشغول فعالیت هستند، اقدامات و سیاستگذاری لازم را به عمل آورد اما در عین حال نظارت های لازم را به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها در بخش ملک و زمین اعمال نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود