12 مرداد 1395
شماره خبر: 167588

شهرداری کرج مکلف به جمع آوری متکدیان از سطح شهر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری کرج مکلف به جمع آوری متکدیان از سطح شهر شد


رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: شهرداری کرج مکلف شده اقدامات لازم را برای جمع آوری و نگهداری متکدیان و انتقال فوری اتباع خارجی به خارج از مرزها انجام دهد.
احمد فاضلیان در جلسه که با حضور دبیر مرجع کنوانسیون کودک همراه بود، با تاکید بر اینکه دستگاه قضا برای حقوق کودکان و زنان اهمیت زیادی قائل است، اظهار کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی، جرم و جنایت این دو قشر در معرض آسیب بیشتری هستند. فاضلیان با اشاره به تصویب قوانین حمایتی و تلاش قانونگذار برای حمایت از کودکان و زنان گفت: معاهدات بین المللی برای دستگاه قضا قوانینی در نظر گرفته که در برخی مواقع در تعارض با قوانین داخلی کشور است. به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز طی سال های گذشته قوانین مصوب شده است که تا حدود زیادی با قوانین بین المللی نزدیک است و تعارضات نیز با رعایت موازین شرعی برطرف شده است. وی به ایجاد تغییرات گسترده در قوانین اشاره کرد و گفت: این فرصت جدید به دستگاه قضایی اجازه می دهد تا متناسب با قوانین بین المللی انجام وظیفه کنند. فاضلیان با تاکید بر اینکه در قانون حمایت از خانواده نیز تغییرات مطلوبی ایجاد شده است، قانون حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست که در سال ۹۲ تصویب شده را بسیار مفید برشمرد.
وی با اشاره به اینکه دفتر حمایت از کودکان و زنان در البرز ایجاد شده است، افزود: تا رسیدن به ایده آل‌ها فاصله داریم ولی با برنامه ریزی های انجام شده اهداف ترسیمی تحقق پیدا خواهد کرد. رئیس کل دادگستری استان البرز همکاری با نهادهای مردمی را برای پیشبرد اهداف ضروری دانست و گفت: در حوزه جمع آوری متکدیان اقدامات ارزشمندی انجام شده و شهرداری کرج مکلف شده است اقدامات لازم را برای نگهداری متکدیان و انتقال فوری اتباع خارجی به خارج از مرزها انجام دهد. فاضلیان در خصوص واگذاری سرپرستی کودکان با تاکید بر اینکه احکام لازم توسط دادگستری یک روزه صادر می شود، گفت: مشکل اصلی کمبود طفل دارای شرایط واگذاری است. رئیس کل دادگستری استان البرز به مکان در نظر گرفته از سوی شهرداری برای نگهداری زنان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست اشاره کرد و گفت: شاید این مکان با استانداردهای لازم فاصله زیادی داشته باشد، اما برای شروع کار خوب است. وی به برگزاری جلسات هفتگی در دادگستری البرز برای همسان سازی دیدگاه قضات در رابطه با موضوع کودکان و زنان اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم قوانین تصویب شده در این حوزه توسط دستگاه قضایی استان اجرایی شود در این راستا از سایر ظرفیت ها از جمله سازمان های مردم نهاد نیز استفاده خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر لزوم راه اندازی کانون اصلاح و تربیت برای کودکان و نوجوانان در البرز، گفت: در آینده ای نزدیک معاونت امور زنان و کودکان در دادسرای انقلاب ایجاد می شود که برای حمایت از حقوق این قشر می تواند بسیار کمک کننده باشد. وی در پایان به لزوم جداسازی محل نگهداری دختران و پسران در کانون های اصلاح و تربیت یا فضاهایی از این قبیل تاکید کرد و گفت: این جداسازی باید علی رغم کمبود زیرساخت ها و مشکلات موجود در حوزه قضایی و زندان های البرز، انجام شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود