6 شهریور 1395
شماره خبر: 169100

نگاه انسان محور، کیفیت عبور و مرور شهری را توسعه می هد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نگاه انسان محور، کیفیت عبور و مرور شهری را توسعه می هد


نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت کیفیت عبور و مرور شهری تاکید کرد و گفت: باید با نگاه انسان محور به این مقوله پرداخت تا به ارتقاء کیفیت عبور و مرور و توسعه شهری دست یافت.
مریم قهرمانی بابیان این مطلب اظهار داشت: مدیریت شهری باید عزمی جدی برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته باشد و با تدابیر مدبرانه برنامه‌های ترافیکی مطلوب را در شهر اجرا نماید. وی تأکید کرد: اگر مدیریت شهری تمام عزم خود را در تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیاده کند قطعاً به توسعه شهری دست خواهیم یافت. به گفته قهرمانی خط‌کشی‌های مناسب و بلوک کشی‌های استاندارد در مسیر مدارس و خیابان‌های منتهی جهت تأمین رفاه شهروندان و دانش آموزان از ضرورت بالایی برخوردار است. عضو شورای اسلامی شهر کرج بر اجرای کارشناسی در اجرای اصلاحات هندسی در سطح شهر تأکید کرد و گفت: بعضاً شاهد اصلاح هندسی در خیابان‌ها هستیم که نه‌تنها ترافیک را کاهش نمی‌دهد بلکه منجر به گره کوری در آن محل شده و شهروندان را سردرگمِ مسیر می‌کند. مریم قهرمانی در ادامه به نصب پل‌های مکانیزه عابر پیاده تأکید داشت و افزود: مدیریت شهری باید به سمت و سویی پیش رود که امنیت و رفاه شهروندان تأمین گردد، نصب و اجرای پل‌های مکانیزه تأثیر زیادی در امنیت شهروندان داشته و نیاز ضروری یک شهر است و از سوی دیگر به لحاظ بهره‌مندی بخش خصوصی از فضاهای تبلیغاتی پل‌های عابر پیاده، این اقدام یک برد اقتصادی برای مدیریت شهری می باشد. عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیکی به فصل مدارس ایجاد ترافیک امن در شهر را جهت سهولت تردد دانش آموزان خواستار شد و افزود: با توجه به نزدیکی به مدارس باید به سمتی پیش رویم که ترافیک امن را برای شهر تعریف نمائی‌ام که این مهم نیازمند خط‌کشی‌های مناسب، بلوک‌بندی‌های استاندارد و ... است.
لزوم ایجاد پارکینگ‌های چندمنظوره
نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به وضعیت امروز شهر در خصوص ترافیک، شهر نیازمند پارکینگ‌های بزرگ عمومی هست و خیابان‌ها دیگر ظرفیت خودروهای موجود را ندارد، ازاین‌رو باید تمهیداتی جهت کاهش این معضل شهری اندیشید. وی به احداث پارکینگ‌های مکانیزه چندمنظوره در شهر تأکید کرد و افزود: مدیریت شهری کرج می‌تواند از محل دریافت عوارض ماده صد از شهروندان اقدام به احداث پارکینگ‌های چندمنظوره نماید تا شهر را از این گره ترافیکی نجات دهد. وی در تعبیر پارکینگ‌های چندمنظوره گفت: احداث پارکینگ‌هایی که دارای مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ باشد باعث می‌شود شهروندان بدون دغدغه و بدون نیاز به پیمودن مسیرهای طولانی، اقدام به تهیه تمام مایحتاج روزانه خودنمایند که این اقدام راه‌حلی مناسب برای کاهش ترافیک هست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود