25 اسفند 1393
شماره خبر: 139434

اجرای طرح زوج و فرد خودروها محدود به هسته مرکزی کرج نشود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اجرای طرح زوج و فرد خودروها محدود به هسته مرکزی کرج نشود


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: اجرای طرح زوج و فرد خودروها محدود به هسته مرکزی شهر نشود و در دیگر نقاط پرتردد نیز اجرای این طرح ضرورت دارد.
مریم قهرمانی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه کلانشهر کرج پرجمعیت و پر تردد می باشد برخی نقاط شهر از جمله حصارک، فردیس و رجایی شهر نیز نیازمند اجرای طرح زوج و فرد جهت کنترل ترافیک و سهولت در تردد شهوندان می باشد. وی افزود: مدیریت شهری کرج تمهیدات ویژه ای را در راستای کاهش ترافیک دارد که احداث پارکینگ های طبقاتی از جمله آن می باشد. قهرمانی با تاکید بر ارتقاء شاخص های خدمات رسانی شهری به شهروندان همسو با رشد تکنولوژی ها عنوان کرد: ارائه خدمات حمل و نقلی با بهره گیری از روش ها و سیستم های نوین از جمله راهکارهای ارتقاء شاخص های خدمات رسانی است. عضو پارلمان شهری کرج در ادامه بر کلان نگری در طرح های ترافیکی تاکید کرد و افزود: ترافیک یکی از مشکلات اساسی کلانشهرها بویژه کرج است و در صورت عدم توجه، موجب پیچیدگی شهر خواهد شد که این مشکل به ظاهر پیچیده در صورت وجود راهکارهای مناسب کارشناسی به سادگی قابل حل است. قهرمانی تاکید کرد: برای تدوین طرح های ترافیکی باید افق دید بلندی داشت و مقطعی عمل نکرد. این عضو شورا با تاکید بر احداث پارکینگ های طبقاتی در 10 نقطه از شهر اذعان داشت: احداث پارکینگ و کاهش پارک های خیابانی مُسکنی جهت درمان ترافیک شهر خواهد بود. قهرمانی ایجاد زیرساخت های مناسب در شهر را ضروری دانست و عنوان کرد: کلانشهر کرج به دلیل مشکلات عمده شهری از نبود زیرساخت های مناسب رنج می برد که مانع اجرای طرح های کلان ترافیکی در شهر گردیده است.
رشد جمعیت در کرج لحظه ای است
این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد جمعیتی لحظه ای در این کلانشهر تصریح داشت: مدیریت شهری و مسئولین ذیربط باید به گونه ای عمل نمایند تا با اجرای تمهیدات مناسب شهری و احداث زیرساخت های حمل و نقل عمومی امنیت و سلامت شهروندان تامین گردد. عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: طرح تکریم بازنشستگان، سالمندان و دانشجویان جهت استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی از دیگر مواردی است که مدیریت شهری تمهیداتی برای عملیاتی کردن آنها دارد که با بررسی های کارشناسی اجرایی خواهد شد. مریم قهرمانی خاطرنشان ساخت: باید عزم خود را جزم نمائیم تا اجرای طرح هوشمند و مکانیزه زوج و فرد در سال آینده موجب توسعه شهری گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود