8 شهریور 1395
شماره خبر: 169244

راهکارهای مدیریت اصولی پسماندها در کرج به روایت صاحبان قلم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

راهکارهای مدیریت اصولی پسماندها در کرج به روایت صاحبان قلم


مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج با اشاره به اختصاص موضوع انسان و بازیافت به سومین جشنواره مطبوعات البرز گفت: با تحقق این مهم روش و نحوه مدیریت اصولی پسماندها در کلانشهر کرج هرساله به قلم کارشناسان خبری البرز روایت می شود.
مجتبی اسکندری با بیان اینکه موضوع پسماند برای فرهنگسازی نیازمند انجام اقدامات متعددی است که از جمله آن انجام امور فرهنگی درسطح وسیع می باشد، عنوان کرد: در این راستا مشارکت و همکاری مردم در اجرای برنامه های مختلف زیست محیطی و بهداشتی از جمله مدیریت پسماند می تواند به عنوان عامل اثرگذار، زمینه ساز نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد با موضوعات زیست محیطی شود.
این مسئول پرداختن به موضوعات مربوط به محیط زیست و فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها را از جمله موضوع تفکیک از مبدا با هدف رعایت بهداشت محیط زیست را از اولویت ها همچنین دغدغه های مدیریت شهری کرج خواند و افزود: برطرف شدن این دغدغه به ویژه برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به عنوان متولی ساماندهی موضوع پسماند بسیار حائز اهمیت است؛ بر این اساس سازمان، برنامه های متعددی را با هدف افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان در قالب ارائه مباحث آموزشی تدوین کرده است. وی با اشاره به تنوع زیاد ابزار و روش های نوین آموزشی اظهارداشت: استفاده بهینه از این ابزارها متناسب با گروه‌های مخاطب از اولویت برنامه های سازمان است؛ به این صورت که به تناسب نیاز گروه ها مختلف سازمان پسماند اقدام به برگزاری همایش ها،‌ میزگرد ها و کارگاه های آموزشی ویژه با موضوعات تخصصی می کند در این میان سازمان برای گروه سنی کودک و نوجوان نیز از روش های متنوعی که مضامین و مفاهیم ساده و جذاب آموزشی را به نحو تاثیر گذاری انتقال دهد، استفاده می کند. اسکندری با تاکید بر اینکه آموزش های عمومی برای افزایش آگاهی و دانش شهروندان و تغییر نگرش و ارتقا فرهنگ مردم باعث برخورد صحیح آن ها با پسماندها و کاهش تولید پسماند، تفکیک و دفع صحیح آن ها و در نهایت بهبود محیط زیست شهری و بهداشت عمومی می‌شود، عنوان کرد: سازمان پسماند شهرداری کرج با اشراف بر اهمیت نهادیه کردن موضوع پسماند اقدامات بسیاری را به انجام رسانده است که از جمله مهمترین آن رصد فرصت های مناسب برای اشاعه فرهنگ برخورد با مسائل زیست محیطی در جامعه شهری است. وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مطبوعات البرز و اختصاص موضوع " انسان و بازیافت " به عنوان یکی از بخش های ویژه جشنواره، بیان کرد: اختصاص موضوع پسماند در جشنواره البرز از جمله فرصت هایی است که سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برای اشاعه فرهنگ پسماند و نهادینه کردن آن انجام داده است. اسکندری ادامه داد: مشارکت سازمان پسماند با خانه مطبوعات طی تصویت مصوبه ای از هیئت مدیره سازمان پسماند صورت گرفت؛ در راستای انجام این مهم سازمان هر ساله با موضوعی خاص در جشنواره مطبوعات حضوری فعال دارد و طی آن تولید محتوا برای موضوعات زیست محیطی و پسماند توسط صاحبان قلم به صورت کیفی و کارشناسی صورت می گیرد؛ بی شک بهره گیری از این روش زمینه را برای ایجاد محتوای تخصصی به صورت منسجم و مستمر با بهره گیری از ایده های مختلف فراهم می آورد. در سومین جشنواره مطبوعات استان البرز بخش های مختلفی از اخبار توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت؛ این در حالی است که در بخش ویژه، خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع انسان و بازیافت با هم به رقابت پرداختند.
جشنواره مطبوعات استان البرز سومین سال برگزاری خود را پشت سر گذاشت، در این جشنواره عکاسان و خبرنگاران از رسانه های مختلف با هم به رقابت می پردازند، موضوعاتی از جمله تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس، خبر و ... از جمله مواردی است که همه ساله برای رقابت این افراد در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است، سال جاری این جشنواره با در نظر گرفتن اهمیت به انسان و بازیافت برگزار شد بدین گونه که یکی از بخش های نگاه ویژه جشنواره به موضوع انسان و بازیافت اختصاص یافت. به دلیل اهمیت این موضوع برای مجموعه مدیریت شهری به ویژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، با توجه به اینکه بخشی از اهدای جوایز توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج صورت پذیرفت، اهدای جوایز بخش ویژه با موضوع انسان و محیط زیست نیز توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج انجام شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود