8 آذر 1395
شماره خبر: 170455

عضو شورای شهر: مناطق حاشیه ای کرج مورد بی مهری قرار گرفته اند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عضو شورای شهر: مناطق حاشیه ای کرج مورد بی مهری قرار گرفته اند


عضو شورای اسلامی شهرستان کرج با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه ای کلانشهر کرج، گفت: این مناطق در پس بی توجهی ها مورد بی مهری مسئولان اجرایی و مدیریت شهری قرار گرفته اند.
میرابراهیم صدیق اظهار داشت: شهروندان در مناطق کلاک بالا و پایین، خلج آباد، حصار، حسن آباد بالا، حصارک ، سهرابیه ، آق تپه و ... سالهاست که از کمبود امکانات خدماتی و زیربنایی رنج می برند. وی ادامه داد: این مناطق در پس بی توجهی ها و مهاجرت های بی رویه اکنون دارای بافت مسکونی ناهمگون وغیر مقاوم هستند که متاسفانه در سال های گذشته تاکنون اقدام موثری برای ساماندهی آنها صورت نگرفته است. صدیق با بیان اینکه مدیریت شهری در گذشته کمتر کنترلی بر ساخت وسازهای غیرمجاز و غیر مقاوم در حاشیه های کرج داشته ، گفت: امروز نتیجه این بی توجهی ها به انبوهی از مشکلات شهری و اجتماعی تبدیل شده است.
عضو شورای اسلامی کلانشهرکرج تاکید کرد: اکنون زمان آن رسیده تا با مشارکت مردم و حتی دریافت منابع مالی ملی برای ساماندهی بافت های حاشیه ای کرج وارد میدان شویم . وی گفت: اگر امروز این مشکلات علاج نشود فردا بر دامنه آسیب ها افزوده خواهد شد و کاستی های این حاشیه ها در میان انبوه سایر مسکلات به فراموشی سپرده می شود. عضو شورای اسلامی شهر کرج و استاد دانشگاه های استان البرز تاکید کرد که امروز باید مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی از جمله اداره کل راه وشهرسازی استان با کمک یکدیگر طرح مطالعاتی ضربتی را برای ساماندهی بافت های حاشیه ای اجرا کنند و کرج را از این وضعیت نامناسب شهری نجات دهند. وی یادآورشد که البته در متن کلانشهر کرج مناطقی مانند حیدرآباد ، گلشهر ، مصباح و ... وجود دارد که وضعیت آنها هم از حاشیه های شهر بدتر است. صدیق تاکید کرد که با مشارکت مردم و ارائه مشوق ها مردم را برای ساماندهی بافت های حاشیه ای و فرسوده شهر کرج بسیج کنیم چرا که در این کلانشهر که بر روی نوار زلزله قرار گرفته هرگونه کوتاهی ممکن است آینده ای به مراتب زیانبار به دنبال داشته باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود