30 آذر 1395
شماره خبر: 171627

کرج تنها کلانشهری که مجتمع تعمیرگاهی ناوگان اتوبوسرانی ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کرج تنها کلانشهری که مجتمع تعمیرگاهی ناوگان اتوبوسرانی ندارد


مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه گفت که کرج تنها کلانشهر کشور است که مجتمع تعمیرگاهی برای ناوگان اتوبوسرانی به خصوص برای بخش خصوصی ندارد.
مهرداد کیانی در چهارمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان البرز که در استانداری برگزار شد، افزود: اتوبوسرانی دارای 1570 دستگاه در تملک بوده که با بخش خصوصی دارای 2500 دستگاه اتوبوس در سطح استان است. وی با اشاره به اینکه کلانشهر کرج بعد از کلانشهر های تهران و مشهد دارای سومین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است، اظهار داشت: این اتوبوس ها در طی روز 16 ساعت فعالیت می کنند و در طی 4 سال گذشته نیز هیچ اتوبوس جدیدی به این ناوگان اضافه نشده است. وی با بیان اینکه یک دستگاه اتوبوس شهری در حال حاضر معادل 6 میلیارد و 800 میلیون ریال قیمت دارد، گفت: این صنعت به صورت 100درصدی وابسته به کمک ها و حمایت های شهرداری است و با توجه به اینکه ناوگان بسیاری فرسوده ای داریم اگر اتوبوسی خراب شود به گردونه اسقاط می رود.
پلمپ قبل از بهره برداری
کیانی افزود: در سال 1390 شهرداری کرج قطعه زمینی در کنار شهرک صنعتی سیمین دشت برای ساخت مجتمع تعمیرگاهی اتوبوس ها اختصاص داد که این مجتمع در حال حاضر ساخته شده است.وی ادامه داد: شهرداری این مجتمع را با هزینه ی هنگفتی ساخت ولی متاسفانه به دلیل برخی ایرادات از سوی حفاظت محیط زیست و دستور مراجع قضایی پلمپ شده است. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه بیان داشت: ایرادات محیط زیست بر سر وجود یک حلقه چاه غیرقابل استفاده و متروکه و همچنین آلوده شدن منابع و سفره های زیرزمینی از طریق این تعمیرگاه بود در حالیکه حتی یک چاه جذبی در این مجتمع وجود ندارد و سپتینگ نیز بر روی خروجی فاضلاب ها تعبیه شده و هیچ گونه آب و روغن جذب زمین نمی شود. وی گفت: با این شرایط اکنون تعمیرات اتوبوس های بخش خصوصی بلاتکلیف مانده و اگر مرتفع شود در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.
جایگزینی 750 دستگاه تاکسی نو به جای فرسوده
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرج نیز در این نشست گفت: در اجرای طرح جایگزینی تاکسی های نو به جای فرسوده از محل تسهیلات 4 درصد، 750 دستگاه و از محل تسهیلات 16 درصد دولتی نیز با وجود 2 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تاکنون 400 دستگاه جایگزین شده است. پرویز اسکندری افزود: همچنین در سال جاری 220 دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی کلانشهر کرج افزوده شده است. وی همچنین با اشاره به فعالیت مناسب صندوق کارآفرینی امید، بیان داشت: با عملکرد مناسب این صندوق امیدواریم فعالیت تاکسی های فرسوده در این کلانشهر به صفر برسد. اسکندری گفت: همچنین به منظور کاهش آلودگی هوای این کلانشهر 1200 دستگاه تاکسی بنزین سوز برای نصب کپسول CNG معرفی شده اند. وی در پایان افزود: همچنین تا پایان سال جاری دستگاه پرداخت الکترونیکی کرایه بر روی 7 هزار دستگاه تاکسی نصب می شود که این امر نیز در کاهش آلودگی هوا تاثیر به سزایی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود