6 دی 1391
شماره خبر: 17352

اغنای نیازهای فرهنگی هدف اصلي شکل گیری سازمان فرهنگي ورزشي

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اغنای نیازهای فرهنگی هدف اصلي شکل گیری سازمان فرهنگي ورزشي


سپیدارآنلاین: مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج در اولویت امر با نگاه اغنا و برطرف کردن نیازهای فرهنگی هنری و ورزشی کارکنان و شهروندان شکل گرفته است.
محمد جعفر جوادی آملی با بیان این مطلب افزود: سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری کرج با انگیزه بهبود و گسترش ارائه‌ خدمات فرهنگی و ارتقای سطح معلومات و دانش عمومی در ابتدا به کارکنان و خانواده های آنان شکل گرفته است. وی افزود: با توجه به وجود مراکز مختلف فرهنگی از جمله سازمان امور مساجد، معاونت قرآنی وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نهاد اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در كنار اداره فرهنگ و ارشاد استان البرز هنوز از لحاظ فرهنگی كاستي هاي فراواني در شهر وجود دارد. این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس بودجه برنامه ريزي شده هر يك از این نهادهای فرهنگی در شهر و ارائه یک نقشه مشخص به عنوان برنامه کاری می طلبد که مشکلات موجود از لحاظ فرهنگی در شهر با همياري دستگاههای خدمات رسان به حداقل ممکن برسد. مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج اظهار داشت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج، در جهت هدایت و راهبری و اداره‌ فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌ها، سالن ها و زمینهای ورزشی و مراکز مشابهی که از سوی شهرداری کرج به امر فرهنگ هنر و ورزش در کلانشهر کرج می‌پردازند، با رعایت ضوابط قانونی و مقررات کشوری در سیاست‌های فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تصویب اساسنامه در وزارت کشور تاسیس و آغاز به کار کرده است. وی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی به عنوان یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در موفقیت سازمان‌ها امروزه جایگاه خویش را در علم مدیریت یافته است؛ گفت: با توجه به خلا سازمانی که در این معاونت احساس می شد؛ ایجاد سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج نیز در دستور کار قرار گرفت.
شهرداری نهادی غیردولتی است
این مسئول با اشاره به اینکه بودجه شهرداري و سازمانهای وابسته به آن، با بودجه دستگاههای دولتی بسيار متفاوت است؛ خاطرنشان کرد: شهرداری ها به عنوان یک مؤسسه عمومی غیر دولتی برای انجام امور خدماتی و عمومی با رعایت مقررات مربوطه، سازمانهای تابعه خود را با اساسنامه های مصوب و با شرح وظایف تعیین شده در کنار مناطق چندگانه شهرداری که مدیریت میان بخشی را در کل حوزه شهری به عهده دارند دایر و تشکیل می دهد. جوادی آملی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج دوازدهمین سازمانی است که تشکیل شده است افزود: همگی این سازمانها در راستای ارائه خدمات بهتر به شهر و شهروندان کرجی تشکیل شده اند. وی با بیان اینکه تاکنون تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج بر این بوده و هست که بتوانند این شهر را به جایگاه اصلی خود برسانند، افزود: یکی از بخشهای مهم جامعه که جزء خانواده بزرگ کرج محسوب می شود، پرسنل خدوم شهرداری کرج است که حدود شش هزار کارمند مستقیم و چهار هزار همکار غیر مستقیم را به همراه خانواده های آنان در خود جای داده است، که سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج در درجه نخست با نگاه تسهيل نیازهای فرهنگی- هنری و ورزشی این پرسنل به همراه خانواده هایشان و پس از آن کمک به نهادهای متولی فرهنگ و هنر و ورزش شهر تاسیس شده است. این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر هزینه سازمان از بودجه شهرداری کرج تامین می شود، خاطرنشان کرد: هم اكنون هزینه سازمان از بودجه شهرداری کرج تامین می شود تا زمانی که بودجه کامل تصویب و سازمان به درآمدزایی برسد. وي گفت: امید است با تخصيص اعتبارات به این مجموعه بتوانیم خدمات ارزنده تری به عموم شهروندان کرجی ارائه دهيم و در راستای امور فرهنگی در شهر گامهای موثرتری را برداریم.




منبع:کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود