23 اسفند 1395
شماره خبر: 176104

تکریم ارباب رجوع شعار نیست، لازمه خدمت رسانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تکریم ارباب رجوع شعار نیست، لازمه خدمت رسانی است


قائم مقام شهردار کلانشهر کرج، گفت: تکریم ارباب رجوع و شهروند محوری شعار تبلیغاتی نیست، بلکه لازمه خدمت است.
محمدرضا رضاپور با اشاره به اینکه «همیشه حق با مشتری است.» و این به نوعی ریشه دار بودن تکریم ارباب رجوع را می رساند، گفت: ارائه دهندگان خدمت و کالا تنها در صورتی قادر به پیشی گرفتن از رقبا خواهند بود که به تکریم مراجعین و مشتریان قائل باشند و با ایشان مدارا نمایند. وی افزود: تکریم ارباب رجوع به معنی ارائه خدماتی بالای از سقف قانونی و مجاز نیست، بلکه تعامل و رعایت ادب و احترام در برخورد با مراجعین است و کارمندان باید در مواجهه با ارباب رجوع انعطاف و صبوری لازم را داشته باشند و اگر شهروندی از موضوعی گلایه مند است، شنوای اعتراض وی باشند. این مسئول شهری گفت: مکالمه با تلفن در حضور ارباب رجوع، مرخصی های پیاپی و ترک میز خدمت و موضوعاتی از این قبیل نباید جایگاهی در شهرداری کرج و زیرمجموعه های آن داشته باشند و باید خود را در جایگاهِ ارباب رجوع تصور کنیم تا به آنها حق بدهیم که انتظار دارند در مراجعه به شهرداری، پاسخ لازم را دریافت نموده و موفق به انجام کارهای خود شوند و اینکه برای یک امضاء یا دریافتِ پاسخ استعلام مدت زمانی را معطل شوند، قابل قبول نیست و رویه های این چنینی باید اصلاح شوند. قائم مقام شهردار کرج در ادامه عنوان کرد: در برخی موارد شاهد اعلام آمادگی سرمایه گذار حقیقی و حقوقی برای مشارکت در اجرای برخی پروژهای عمرانی و رفاهی هستیم اما آنها پس از چندین بار مراجعه به سازمان و مشاهده برخی رفتارها از تصمیم خود عقب نشینی می نمایند و گرچه این موضوعات به تعداد انگشتان دست مشاهده می شود اما حتی برای یک مرتبه نیز قابل قبول نیست و باید بدانیم که مردم ولی نعمت ما هستند و ما خادم ایشان. وی در پایان با اشاره به اقدامات مدیریت شهری کرج در دستیابی به ساز و کارهاي لازم جهت ارائه خدمات مطلوب تر و موثر به مردم در قالب اجرای موثر طرح تکريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع در نظام اداري، عنوان کرد: با توجه به اهميتی که این موضوع دارد، شهرداري کرج طبق روال سالهای گذشته به جد پيگير تحقق همه جانبه آن است. اطلاع رساني مناسب به مراجعین درباره نحوه خدمت رساني، راه اندازي سيستم تلفن گويا همچنين راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري و... از جمله اقداماتي است که در راستاي اجراي طرح تکريم ارباب رجوع در شهرداري کرج صورت گرفته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود