11 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 177508

یافتن استعدادهای ورزشی در محلات هویت بخشی به جامعه ورزشی را در پی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

یافتن استعدادهای ورزشی در محلات هویت بخشی به جامعه ورزشی را در پی دارد


رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت یافتن استعدادهای ورزشی در محلات تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم هویت بخشی به جامعه ورزشی را در پی دارد.
محمد صادق باغستانی در اختتامیه نخستین جشنواره ورزشی محلات با بیان این مطلب گفت: قطعا پیشرفت و توسعه در هر جامعه ای در گرو سلامتی آن جامعه است و بدون شک در آن سلامت جسمی مقدمه ای برای سلامت روحی و روانی است. وی با بیان اینکه سلامت جسم در گرو ورزش است، بیان کرد: گسترش ورزش همچنین مانع بروز بسیاری از بزه های اجتماعی، بیماری های جسمی و روحی و رفتاری که مبتلا به جامعه است، می شود. این عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ورزش محلات عنوان کرد: این ورزش یکی از حوزه های مهم ورزش عمومی و همگانی است که به قشر، مکان و سن خاصی تعلق ندارد.
باغستانی گفت: ورزش محلات به عنوان یک عامل چند بعدی می تواند در محلات مختلف و بین ساکنین نقش آفرینی کند.
سهم توجه به ورزش محلات از سوی مسئولان کم است
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با بیان اینکه سهم توجه به ورزش محلات در ماموریت دستگاه ها و ادارات کم است، اظهارامیدواری کرد: در آینده شاهد توسعه این بخش باشیم. باغستانی از علت های ضعف ورزش محلات را معضل ساختاری دانست و گفت: نداشتن متولی از دیگر علت هایی است که ورزش محلات را به عنوان یک پدیده مهم اجتماعی و فرهنگی در معرض بی توجهی و بی مهری قرار داده است. وی ادامه داد: نداشتن منابع مالی و امکانات، توجه به حوزه قهرمانی، ساختار ضعیف هیئت های ورزشی و از سویی دیگر کم توجهی مجموعه های شهری به ورزش محلات باعث شده است این ورزش آنطور که باید رونق نیابد.
راه اندازی پارک های ورزشی و تندرستی زمینه ساز گسترش ورزش محلات است
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت راه اندازی پارک های ورزشی، تندرستی و جاده سلامت تاکید کرد و تحقق این مهم را در ارتقاء، تقویت و گسترش ورزش محلات موثر دانست.
باغستانی گفت: از خروجی های گسترش فضاهای ورزشی در سطح شهر ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم می باشد که این امر نیز به تندرستی و سلامت جامعه شهری می انجامد. وی تاکید کرد: انجام این مهم باید در دستور کار ویژه متولیان ورزشی و سایر نهادهای فعال در این عرصه قرار گیرد. باغستانی اظهارداشت: از دیگر مولفه های مهمی که می تواند در توسعه ورزش محلات تاثیر گذار باشد، همکاری و تعامل مساجد، مدارس و پایگاه های بسیج و سایر مجموعه های دولتی و مردم نهاد است. وی با عنوان اینکه ورزش محلات می تواند باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی شود، افزود: برای شناسایی استعدادهای ارزشمند ورزشی در محلات به ویژه محلات غیر برخوردار باید سیاست گذاری و برنامه ریزی شود. باغستانی موضوع هویت بخشی به محلات را مهم ارزیابی کرد و افزود: هویت بخشی به محلات و پرورش استعدادهای ورزشی در آن بسیار کارآمد و گنجینه مهمی برای شهر محسوب می شود. وی اظهارامیدواری کرد: هر روز شاهد گسترش موضوع ورزش به ویژه ورزش همگانی در سطح شهر و جامعه باشیم.
لزوم توجه به ورزش بانوان
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه ویژه به ورزش بانوان تاکید کرد. باغستانی عنوان کرد: توجه خاص به ورزش بانوان، نوجوانان، سالمندان و معلولان همچنین جانبازان باید در راس برنامه های مسئولان و متولیان ورزش قرار گیرد. وی گفت: با انجام فعالیت های ورزشی می توان قدمی هر چند کم در راستای اصلاح سبک زندگی که مورد توجه مقام معظم رهبری می باشد و جامعه نیز بیش از همیشه در این برهه به آن نیازمند است، برداریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود