28 دی 1391
شماره خبر: 18669

طراحي منظر شهري الگوی هويت ‌بخشي به فضا شهري

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طراحي منظر شهري الگوی هويت ‌بخشي به فضا شهري


سپیدارآنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج عنوان کرد: طراحی منظر شهری الگویی مناسب برای هویت بخشی به فضای شهری است.
حسین صدرایی چشم‌انداز و منظر شهري را بخش مهم ارکان و عناصر سازنده سیمای شهری ذکر و عنوان کرد: در واقع نما ومنظر شهری سند هويت فرهنگي شهر محسوب مي‌شود که با توجه به این مهم نیاز است برای اجرای طرح های زیباسازی از آیتم های تخصصی بهره مند شد. وی با اشاره به نقش سیما و منظر شهري در زيباسازي، هويت‌بخشي و روان‌سازي، جريان زندگي محيط شهري، افزود: با توجه به این مهم، نحوه‌ طراحي و ساخت فضاهاي شهري از جمله مهمترین و اولویت دارترین مسائل و سرفصل های کاری سازمان زیباسازی است. این مسئول با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های زیباسازی در سطح شهر، عنوان کرد: ایجاد بسترهای بصری مناسب همچنین ایجاد نماهاي عمومي محيط شهري نقش بسزايي در ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری دارد. صدرایی از جمله مهمترین برنامه های سازمان زیباسازی شهرداری کج را آشنايي بيشتر کارشناسان با نقش طراحي مناظر شهري در هويت ‌بخشي شهر ذکر و عنوان کرد: طراحي فضاهاي شهري فرآيندي خاص و مهم می باشد که بافت های فیزیکی شهر تحت تاثیر آن شکل می گیرد که این خود حاکی از نقش طراحی شهری در هویت بخشی به سیما و منظر شهری است.
طرح های زیباسازی نمادی از فرهنگ شهری است
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از طرح های زیباسازی به عنوان نماد که نشان دهنده فرهنگ شهری است، یاد کرد و افزود: طراحي فضاهاي شهري در واقع بسترهای سازمان دهی به فضاي

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود