8 مهر 1397
شماره خبر: 202537

بررسی لوایح شهرداری کرج در نودمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بررسی لوایح شهرداری کرج در نودمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر


نودمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به ریاست عباس زارع و حضور اعضای شورا و نمایندگان شهرداری تشکیل و لوایح ارسالی از سوی شهرداری به شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
لایحه دو فوریتی سازمان سیما منظر و فصای سبز شهرداری کرج در خصوص جابجایی ردیف بودجه مطرح و بر اساس آن مقرر شد در کل از ردیف بودجه عمرانی حدود ۶۷ میلیارد تومانی این سازمان ۴۵ میلیارد تومان برای انجام پروژه امانی از جمله احداث پارک ایران کوچک جهانشهر، طراحی و احداث پارک نابینایان و معلولین، احداث پارک هشت و نیم هکتاری مهر و یا انجام اقدامات ترویجی فضای سبز که شامل مواردی از جمله برگزاری جشنواره گل و گیاه است هزینه شود. در این لایحه مرتبط با سازمان پارک های شهرداری کرج همچنین قید شده است که از ردیف های بودجه اعتباری اقداماتی از جمله پروژه طراحی و احداث فضای سبز و سیستم آبیاری دیواره ژیو در ورودی جاده چالوس کسر شود. عباس زارع در این خصوص گفت: سازمان‌ پارک های شهرداری کرج حدود 8۰۰ نفر نیروی امانی دارد که برخی از پروژه های اجرایی شهر با تکیه بر بکارگیری این نیروها دنبال می شود، ماهیانه هم حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این عوامل حقوق دریافت کرده اند اما در قبال آن وظایف عمرانی صحیحی در شهر انجام نشده است. رئیس شورای شهر کرج افزود: بکارگیری این عوامل برای شهر هزینه دارد اما خروجی حاصل از فعالیت همه این افراد اجرایی نمی شود؛ در نتیجه تغییر ردیف بودجه برای انجام عملیات عمرانی توسط سازمان پارک ها و فصای سبز شهرداری کرج از جمله احداث پارک ها بسیار مهم است‌. پیمان بضاعتی پور رییس سازمان پارک ها و فصای سبز شهرداری کرج هم در توضیح این لایحه در خصوص افزایش ردیف اعتباری احداث پارک ویژه معلولین و نابینایان گفت: برای ایجاد زمین بازی ویژه این افراد در پی مهم شهر در زمانی پارکه ها و فضای سبز را انجام داده و کرج را به جایگاه خود برسانیم. وی عنوان کرد: برای برگزاری جشنواره لاله ها حدود ۲۰۰ میلیون تومان لاله از کشور هلند خریداری کردیم به همین دلیل نیاز به تزریق بیشتر بودجه به این بخش است، از طرفی تنها یک حدود یک میلیارد تومان از بودجه حاشیه بهسازی اتوبان ها کم شده و هنوز ۳ میلیارد تومان برای بهسازی و بهبود ورودی های شهری وحود دارد.
به جای خرید لاله هلندی برای محله های پائین دست پارک احداث کنیم
سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش و نطالعات راهبردی شورای شهر کرج هم گفت: برای پارک معلولین و ایجاد آن اگر قرار نیست با صرفه هزینه بیشتر باز هم اجرای آن عملیاتی شود بهتر است ردیف اعتباری آن با انجام اقداماتی برای بهسازی معابر شهری و محوطه پارک ها ویژه معلولین انجام شود. وی ادامه داد: در اقتصاد امروز که مقاومتی بوده لازم نیست که از هلند گل لاله وارد کنیم و با پول حدود ۷۰۰ میلیونی که برای خرید لاله های جشنواره منظور می شود می توان یک پارک کوچک در محله های پایین دست شهر احداث کرد.
ابنیه های تاریخی شهر بسترهایی درآمد زایی شهر هستند
احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شهرداری کرج هم گفت: ابنیه های تاریخی شهر کرج مهم بوده و بسترهایی برای تولید درآمد در شهر هستند و اختصاص بودجه برای رسیدگی به وضعیت این موارد اهمیت دارد و نباید چنین ردیف های بودجه ای حذف شده یا از آن کسر شود. وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ورودی های خوبی برای معرفی شهر کرج نداریم و باید پرداختن به این مسئله هم در اولویت رسیدگی سازمان پارک های شهرداری کرج باشد. در نهایت بعد از بررسی های صورت گرفته در مورد این لایحه مقرر شد که متن لایحه اصلاح شده و در ادامه برای انجام اقدامات مورد نظر هزینه شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود