30 مهر 1397
شماره خبر: 203794

آغازهمزمان عملیات اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آغازهمزمان عملیات اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز کرج


مدیر کل امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج بر ضرورت افزایش ایمنی معابر پرتردد شهر تاکید کرد.
مجتبی غفارزاده با اشاره به اجرای عملیات خط کشی معابرمناطق ده گانه شهر توسط اکیپ‌های مستقر در نواحی مورد نظر، اظهار کرد: این دسته از اقدامات با هدف ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان و بهبود در روند عبور و مرور آنها به طور مستمر صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اهمیت خط کشی معابر و خیابان‌های شهر گفت: بدون شک خط کشی معابر درون شهری نقش بسزایی در کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک دارد. مدیر کل امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج افزایش ضریب ایمنی شهروندان، تسریع و تسهیل در تردد خودروها، برقراری نظم و تأمین امنیت در سطح مناطق ده گانه را به عنوان دیگر اهداف اجرای طرح خط کشی معابر نام برد و افزود: عملیات خط کشی معابر بصورت شبانه توسط نیروهای این اداره و با استفاده از رنگ با کیفیت بالا انجام می شود. این مسئول در بخش دیگر صحبت‌های خود از آغاز عملیات اجرایی پروژه آرام سازی جریان ترافیک شهری در بلوار باهنر خبر داد و گفت: با توجه به سرعت غیر مجاز خودروها و بروز تصادفات در بلوار باهنر، بر اساس کارشناسی و مطالعات انجام گرفته، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است. وی بیان کرد: با توجه به اینکه معابر پر تردد شهر به ایمنی بیشتری نیاز دارد، باید نسبت به اجرای طرح آرام سازی جریان ترافیک در معابر مناطقی که شهروندان رفت و آمد زیادی دارند با حساسیت بیشتری اقدام کرد. غفار زاده همچنین آغاز همزمان عملیات اجرایی طرح‌های اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز شهر را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و گفت: اجرای این طرح‌ها از جمله راهکارهای ارائه شده جهت تحقق اهداف مدیریت ترافیک به ‌شمار می‌رود. وی بیان کرد: این عملیات زود بازده و کم هزینه، ضمن ایمن‌سازی نقاط مستعدحادثه، به کاهش زمان سفرهای درون شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت کمک می‌کند.
مدیر کل امور ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری کرج تصریح کرد: نظم بخشی به ترافیک و مدیریت آن، سهولت در دسترسی، افزایش ایمنی وسایل نقلیه و عابران پیاده از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.
غفار زاده گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های اصلاح هندسی در تقاطعات بلوار موذن _بلوار باغستان و خیابان مسیح پاکدل_کمربندی گلستان؛ شاهد رفع گره‌های ترافیکی و تسهیل در تردد خودروها باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود