30 مهر 1397
شماره خبر: 203811

شفافیت در عملکرد شهرداری موجب جلب رضایت شهروندان خواهد بود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شفافیت در عملکرد شهرداری موجب جلب رضایت شهروندان خواهد بود


️دکتر بهمنی شهردار هشتگرد گفت: آمار درآمد و هزینه های شهرداری طی شش ماهه نخست ۹۷ جهت شفافیت سازی و جلب رضایت شهروندان تشریح و منتشر میگردد.
وی افزود: شهرداری ها به استناد ماده ۷۱ قانون موظفند تا گزارشی از درآمد و هزینه های خود را به صورت شش ماهه منتشر نمایند لذا در راستای اجرای قانون و شفاف سازی عملکرد شهرداری، گزارش مذکور در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ و منتشر میگردد . بهمنی گفت: کاهش سهم شهرداری از ارزش افزوده مشکل گریبانگیر بسیاری از شهرداری ها می باشد و هشتگرد نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.
کاهش سهم ارزش افزوده به یک چهارم سنوات گذشته از یک سو باعث ایجاد مشکل در روند خدمات رسانی می گردد و از سوی دیگر نیاز است تا شهرداری ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار و مدیریت بهینه هزینه ها روی آورند .خوشبختانه با حمایت اعضای محترم شورای شهر و تلاش‌های پرسنل شهرداری توانسته‌ایم در ۶ ماهه نخست ۹۷ در پرداخت حقوق ،مزایا ،اضافه کار و خدمات رفاهی پرسنل سربلند باشیم و از سوی دیگر روند خدمات رسانی در بخش های مختلف خدمات شهری، زیباسازی، فضای سبز ،خدمات ایمنی و آتش نشانی نیز روند قابل قبولی داشته است . اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در شهر که مستلزم هزینه می باشد به علت اهمیت آن مغفول نمانده و عملکرد مناسب فرهنگی شهرداری نشان از این موضوع دارد. در اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی از قبیل آسفالت و لکه گیری معابر ،جدولگذاری، بهسازی بوستان ها ، پیاده رو سازی و اجرای کفپوش، استاندارد سازی معابر و احداث بازار دائمی صنایع دستی از جمله برنامه‌هایی است که با روند خوبی رو به پیشرفت می باشد . خرید یک دستگاه لودر و چهار دستگاه مزدا، تعمیرات و بهسازی خودروهای شهرداری و نیز خودروها و تجهیزات آتش نشانی و امداد و نجات از جمله مواردی است که طی ۶ ماهه اول ۹۷ انجام گرفته است . سهم هزینه های عمرانی شهرداری هشتگرد به کل هزینه ها در شش ماهه اول امسال ۴۰ درصد میباشد که پیش‌بینی می‌گردد این نسبت در ۶ ماهه دوم سال ارتقاء یابد. بهمنی از شهروندان محترم خواست تا با مشارکت در امور شهری یاریگر شهرداری در نگهداری شهر و تسهیل در خدمات رسانی باشند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود