7 آذر 1397
شماره خبر: 205673

سامانه 137 ضریب مشارکت مردم در تصمیمات شهری را افزایش می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سامانه 137 ضریب مشارکت مردم در تصمیمات شهری را افزایش می دهد


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: فرهنگ ‌سازی و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با سامانه 137، موجب همکاری متقابل و مشارکت مردم با مدیریت شهری در راستای حل معضلات شهری می شود.
فریده بزنی بیرانوند در بازدید از سامانه 137 شهرداری کرج ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان این سامانه اظهار کرد: سامانه ۱۳۷ یکی از مهم ترین ظرفیت های شهرداری است که از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری برسانند. وی این سامانه را پل ارتباطی الکترونیک و هوشمند بین شهروندان با مجموعه شهرداری عنوان کرد و افزود: مکانیزه کردن نظام پاسخگویی به شهروندان نسبت به معضلات، هدفمند کردن ماموریت های شهرداری و جلوگیری از اتلاف وقت از اهداف راه اندازی مرکز سامانه 137 است. این عضو شورا، ادامه داد: طرح تکریم ارباب رجوع و نهادینه سازی فرهنگ تعامل و پاسخگویی بین مردم و مسئولین از جمله نتایج حاصل از عملکرد سامانه 137 است که در این راستا بهبود سلامت اداری و استفاده بهینه از داده‌های این مرکز در راستای آسیب ‌شناسی مسایل شهری از دیگر اهدافی است که شهرداری باید آن را در مناطق مختلف، دنبال کند. عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج گفت: به منظور رسیدگی به مشکلات شهروندان و جلب رضایت آنان وظیفه مدیران شهرداری است که در اسرع وقت رسیدگی فوری و پاسخگوی مناسب به درخواست شهروندان داشته باشند. بزنی بیرانوند بیان کرد: ارایه و پیگیری درخواست‌ها بدون مراجعه حضوری به شهرداری، کاهش تردد درون شهری، صرفه جویی در وقت و هزینه ها، ارتباطی آسان، یکسان و سریع با شهرداری از مزایای این سامانه است.
اداره امور شهرها بدون مشارکت و همراهی شهروندان میسر نیست
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: پرسنل واحد 137 وظیفه دارند ضمن دریافت درخواست های شهروندان و پاسخگویی و ارایه خدمات به صورت شبانه روزی و بدون وقفه، نسبت به رفع مشکلات شهری با بهره گیری از کلیه تجهیزات و امکانات اقدام نمایند. وی خاطرنشان کرد: امروز اداره امور شهرها بدون مشارکت و همراهی شهروندان میسر نیست، از این رو برقراری ارتباط دو سویه میان مردم و نهادهای خدمات رسان از جمله مجموعه شهرداری که گستره وسیعی از خدمات را ارائه می دهد، از ضرورت های مدیریت شهری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود