اجرای طرح پایلوت درگاه ارائه خدمات الکترونیکی برای شهروندان در منطقه 7
سپیدارآنلاین: گروه شهری
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج گفت: شهرداری بستری فراهم میکند تا شهروندان خدمات مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت دریافت کنند.
محمود دهقان با اشاره به اینکه اساس کار ما شفاف سازی، مکانیزه نمودن و ارائه اطلاعات به مردم است؛ اظهار کرد: گسترش خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مشترکین و گسترش نقاط خدمت رسانی به آن ها بر روی بستری امن است. به طوری که مشترکین، بدون صرف هزینه و زمان خدمات را از شهرداری دریافت کنند.رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج بیان کرد: هدف این پروژه ارائه خدمات شهرداری از طریق اینترنت به شهروندان است یعنی شهروندان از طریق اینترنت بتوانند به سایت شهرداری مراجعه نمایند و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از این درگاه دریافت نمایند.وی افزود: با الکترونیکی شدن واحد ها و ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان و انجام امور با ادوات و ابزار الکترونیک، میزان استفاده از ملزومات اداری در تمامی سطوح را تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد و پرداخت عوارض درآمد، شهرسازی، نوسازی همچنین اطلاع رسانی به موقع در مورد قوانین و فعالیت های مربوط به شهر از طریق اجرای این طرح محقق می شود.
شهرداری الکترونیک افزایش سرعت و بهبود کیفیت خدمات را به همراه دارد
مدیر منطقه 7 شهرداری کرج نیز با بیان اینکه گسترش اینگونه خدمات افزایش رضایت مشترکین، تسهیل ارائه خدمات از طریق کاهش مراجعات حضوری، افزایش سرعت و بهبود کیفیت خدمات را به همراه دارد، افزود: هدف مدیریت شهری کنترل، هدایت و توسعه همه جانبه و پایدار شهر است و این امر با مشارکت شهروندان محقق می شود.امیرحسین کاظمینی تاکید کرد: شهرداری الکترونیک بستری را فراهم می کند تا ارائه خدمات مورد نیاز به مراجعین با حداکثر کارایی محقق شود.وی ضمن اعلام آمادگی منطقه 7 در خصوص اجرای این طرح اظهار کرد: در حال حاضر تمام مراجعات مردم به واحد شهرسازی برای اخذ پروانه ساختمانی، گواهی عدم خلاف، پایانکار، اخذ پاسخ بانک، دفترخانه و ... و پیگیری روند مربوطه به صورت حضوری و سنتی انجام میشود اما با ارائه خدمات نوین الکترونیکی شهروندان می توانند تمامی خدمات مربوط به صدور پروانه ساختمانی را به صورت الکترونیکی انجام دهند.