13 اسفند 1398
شماره خبر: 231986

منطقه 9کرج بصورت پایلوت به شهرهوشمند تبدیل شده است؟

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 منطقه 9کرج بصورت پایلوت به شهرهوشمند تبدیل شده است؟


مدیر منطقه 9 کرج در گفتگو با روابط عمومی گفت طی دو سال اخیربا همکاری شورای اسلامی شهروشهردار محترم کلانشهر کرج اقدامات مختلفی در زمینه درگاه الکترونیک در شهرداری کرج صورت گرفته است که از این پس از طریق خدمات غیر حضوری تمامی اقدامات وپرداخت الکترونیک، درگاه واحد ارائه خدمات به شهروندان تحت عنوان (کرج من) در مناطق شهرداری، نرم افزار به اشتراک گذاری و به روز رسانی اطلاعات مکانی شهرداری، سامانه کنترل تردد هوشمند و ... از جمله این اقدامات انجام شود

آرش یگانی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تحقق شهر هوشمند ، از اقدامات مدیریت شهری در زمینه پرداخت الکترونیک را یادآور شد و افزود: پیرو اقدامات انجام شده از ابتدای راه‌اندازی طرح پرداخت الکترونیکی عوارض و منابع درآمدی، از این پس شهرداری منطقه 9 بصورت پایلوت کلیه اقدامات بصورت غیر حضوری امکان صدور فیش سیستمی عوارض خودرو، نوسازی، اصناف و درآمدی به صورت سیسمتی تولید و دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت میسر است همچنین امکان صدور فیش سیستمی دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت برای عوارض بعد از کمیسیون و جرائم ماده صد که بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری را تشکیل می دهند، نیز فراهم شده است و قبوض مذکور از طریق کلیه درگاه‌های غیر حضوری بانک‌های شهر، ملی، سپه، تجارت، صادرات، سامان، پارسیان، توسعه تعاون، سینا، رفاه و بانک آینده قابل پرداخت هستند درگاه واحد ارائه خدمات به شهروندان تحت عنوان (کرج من) در منطقه 9 شهرداری از دیگر اقدامات مدیریت شهری در خصوص تحقق شهر هوشمند استکه یگانی به آن اشاره کرد و افزود: در راستای حرکت به سوی شهر هوشمند، شهرداری کرج با انگیزه های ذیل اقدام به راه اندازی و بهره برداری از درگاه اینترنتی ارائه خدمات به شهروندان که شامل ثبت و پیگیری درخواست، اعلام ضابطه ساخت و ساز، محاسبه هزینه تراکم متعلقه، استعلام اصالت گواهی، جستجو و نمایش مشخصات و ریزمحاسبات نوسازی، صنفی و درآمد، پرداخت الکترونیکی فیش های صادره، ثبت و پیگیری درخواستهای 137، جستجوی متوفیان و استعلام هویت از ثبت احوال کرده است.مدیر منطقه 9 با بیان اینکه اقدام مذکور منجر به تحقق برخی اهداف در راستای شهر هوشمند می شود، گفت: از جمله این اهداف می توان به تسریع و تسهیل پاسخگویی به شهروندان، شفاف سازی روند پاسخگویی، کاهش ترددهای شهری و بین شهری، افزایش دسترسی پذیری و کاهش هزینه های شهری اشاره کردیگانی همچنین به ایجاد نرم افزار به اشتراک گذاری و به روز رسانی اطلاعات مکانی شهرداری کرج اشاره کرد و یادآور شد: ژئوپرتال و مدل داده مکانی یکپارچه شهرداری از دستاوردهای این نرم افزار استوی افزود: آخرین اقدام مدیریت شهری در خصوص تحقق شهر هوشمند، ایجاد سامانه پی وب است و هدف این سامانه ثبت الکترونیکی صورت وضعیتهای پیمانکاران و کنترل پروژه های شهرداری کرج می باشد.این مسول در ادامه صحبت های خود از اقدامات در حال انجام در این خصوص یاد کرد و افزود: در این زمینه می توان به کیف پول خرد الکترونیک، توسعه خدمات غیرحضوری(ارتباط B2B با دفتر اسناد رسمی و بانک ها)، تکمیل ثبت درخواست غیر حضوری شهروندان و حذف مراجعه حضوری شهروندان به حداقل دو منطقه شهرداری به صورت پایلوت و به عنوان شهرداری مجازی همچنین پروژه شهرداری الکترونیک اشاره کردمدیر منطقه 9در تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری گفت: تا کنون 32 دفتر اسناد رسمی به صورت پایلوت پیاده سازی شده و برنامه ریزی جهت پیاده سازی کلیه دفاتر ظرف چند ماه آینده انجام می شودوی افزود: در مورد بانکها نیز هیچ درخواست غیر الکترونیک از بانک های البرز پذیرفته نمی شود و همه درخواست ها به صورت الکترونیک می باشدوی همچنین به پروژه شهرداری الکترونیک اشاره کرد و افزود: دستور العمل اجرایی پروژه تهیه شده وبه مرحله اجرارسیدیگانی درپایان هدف از راه اندازی پروژه شهر الکترونیک را تکمیل سامانه های املاک، تهاتر، حذف اسناد فیزیکی مالی، میز کار یکپارچه شهرداری و درگاه سرویس گرای سازمانی برشمرد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود