سرمایه گذاری در قطار شهری جزو برنامه های راهبردی شورای پنجم است
سپیدارآنلاین: گروه شهری
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای شهر کرج گفت: سرمایه گذاری در قطار شهری جزو برنامه های راهبردی شورای پنجم است که برنامه ریزی های لازم در خصوص اتمام این پروژه انجام شده است.
محمد نبیونی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در پروژه قطار شهری جزو اهداف و برنامه های راهبردی شورای اسلامی دوره پنجم است، اظهار داشت: شهروندان بعد ازسالها منتظر شنیدن سوت قطار شهری کرج هستند.رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای شهر کرج افزود: تا پایان عمر شورای پنجم باید سوت قطار شهری به صدا در آید چرا که شهرونمدان بعد از سال ها منتظر استفاده از این امکان حمل و نقل عمومی هستند.عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار برای رونق بخشیبه حمل و نقل عمومی و ریلی ضروری است و لزوم فراهم کردن زیر ساخت ها برای تحقق این موضوع مهم احساس می شود.نبیونی یادآورشد: خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۸۵ عملیات احداث آن آغاز شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است؛ در اواخر دهه ۷۰، خط متروی تهران به میدان شهید سلطانی کرج متصل شد که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در این مسیر جابجا می شود.وی با اشاره به اینکه پس از آن ۶ خط ریلی برای کرج پیش بینی شد که خط یک بین میدان شهید سلطانی و منطقه گلشهر کرج به طول ۱۰ کیلومتر در امتداد خط ریلی صادقیه تهران- میدان شهید سلطانی احداث و در نیمه اول دهه ۸۰ زیر بار ترافیک ریلی رفت، خاطرنشان کرد: عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج با استفاده از اعتبارات ملی و مدیریت شهری کرج آغاز شد که تحریم ها و مشکلات مالی دولت و کاهش درآمدهای مدیریت شهری سبب کندی تکمیل آن شد که با پی گیری اعضای شورای شهر دوره پنجم خط ۲ قطار شهری در مرحله تکمیل قرار دارد و پیش بینی می شود تا پایان دوره شورای شهر بخشی از این پروژه بهره برداری شود.به گفته رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای شهر کرج ، با ارایه الگوهای درست باید زمینه جذب سرمایه گذاردر کلانشهر کرج فراهم شود و همه باید در این زمینه وحدت و همبستگی لازم وجود داشته باشد.