3 دی 1390
شماره خبر: 3195

طرح تفصیلی در کرج محقق نشده است/ناکافی بودن سرانه های خدماتی در طرح تفصیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح تفصیلی در کرج محقق نشده است/ناکافی بودن سرانه های خدماتی در طرح تفصیلی

سپیدار آنلاین: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ناموزون بودن رشد جمعیت در این کلانشهر گفت: این مهم از علت های اصلی محقق نشدن طرح تفصیلی در کرج است.
عزیز صدرنژاد در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به جمعیت شهر کرج در سال 1368 افزود: کرج در این سال نهصد هزار نفر جمعیت داشت. وی عنوان کرد: این درحالیست که این میزان جمعیت در سال جاری به یک میلیون و 760 هزار نفر رسیده است.
ناکافی بودن سرانه های خدماتی در طرح تفصیلی
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ناکافی بودن سرانه های خدماتی دیده شده در طرح تفصیلی گفت: در بررسی های انجام شده در خصوص سرانه های خدماتی طرح تفصیلی در خوش بینانه ترین حالت 15 تا 17 درصد سرانه های خدماتی طرح اجرایی شده است که این میزان با توجه به رشد جمعیت کرج ناکافی است. صدرنژاد با اشاره به وضعیت شهرداری ها در سال 1362 عنوان کرد: در این سال شهرداری ها از سوی دولت خودکفا اعلام شدند و ریالی از بودجه های ملی در اختیار شهرداری قرار نگرفت. وی ادامه داد: این درحالیست که شهرداری مکلف است بنا به رشد جمعیت سرانه های خدماتی را تامین کند. صدرنژاد با بیان اینکه، عملکرد شهرداری در مباحث مالی درآمد، هزینه است، افزود: علاوه بر این شهرداری باید اقدامات عمرانی را منطبق با نیاز شهروندان تامین کند ضمن آنکه پرداخت هزینه های جاری از جمله حقوق پرسنل و انجام اقدامات زیرساختی از جمله آسفالت و جدول گذاری نیز دیگر مسئولیت های شرداری است. وی اولین اولویت شهرداری را اجرای آسفالت و جدول گذاری ذکر و بیان کرد: تامین سرانه های شهروندان نیز از دیگر اولویت های مهمی است که تنها 17 درصد آن با توجه به رشد جمعیت تامین می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود