23 بهمن 1390
شماره خبر: 4880

درآمد پایدار شهر براساس طرح تفصیلی تامین می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 درآمد پایدار شهر براساس طرح تفصیلی تامین می شود

سپیدار آنلاین: مدیر طرح های راهبردی و کاربردی شهرداری کرج عنوان کرد: درآمد پایدار شهر بر اساس طرح تفصیلی تامین می شود.
مهرداد فیروزبخت در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب تاکید کرد: هیچ موضوعی مانند طرح تفصیلی و اجرای آن نمی تواند در دوره کنونی برای شهر ایجاد درآمد پایدار کند. وی با بیان اینکه درصد بالایی از درآمد های شهر از طریق صدور پروانه ساختمانی تامین می شود، گفت: در صورتی که شهروندان اقدام به ساخت و ساز نکنند درآمد شهرداری با افت جدی مواجه می شود. این مسئول با اشاره به افت شدید ساخت و ساز در برهه ای از سال جاری عنوان کرد: این موضوع موجب کاهش درآمدهای شهرداری در این دوره شد.
مدیر طرح های راهبردی و کاربردی شهرداری کرج اظهارداشت: با توجه به این موضوع از سوی شهردار کرج درخواست بازنگری طرح تفصیلی ابلاغ شد که به موجب این درخواست طرح تفصیلی کرج در پروسه بازنگری قرار گرفت. فیروزبخت با اشاره به بازنگری مجدد طرح بازنگری طرح تفصیلی کرج عنوان کرد: بر این اساس طرح تفصیلی جدید با شرایط خاص تدوین شد.
وی در تعریفی از طرح تفصیلی گفت: این طرح به تفصیل و با دیتیل های ریز و ساختاری شرایط کالبدی محدوده قانونی شهر را بررسی می کند ضمن آنکه سرانه های خدماتی نیز در این طرح تعیین می شود. این مسئول افزود: طرح تفصیلی پس از تعیین سرانه های خدماتی، جانمایی سرانه های مسکونی، مشخص کردن میزان تراکم و پهنه بندی به منظور اجرا در اختیار شهرداری به عنوان مجری طرح قرار می گیرد. مدیر طرح های راهبردی و کاربردی شهرداری کرج تصریح کرد: در بازنگری طرح تفصیلی تراکم ها از جمله منابع پایدار فعلی شهرداری می باشد به حد ایده آل رسید. فیروزبخت اذعان داشت: وی تاکید کرد: در طرح بازنگری 17 هزار و 500 هکتار از محدوده قانونی شهر توسط کارشناسان حوزه طرح های راهبردی و کاربردی شهرداری کرج بررسی شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود