10 دی 1390
شماره خبر: 3476

شهرداری خود را نسبت به احقاق حقوق شهروندان متعهد می داند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداری خود را نسبت به احقاق حقوق شهروندان متعهد می داند

سخنگوی شورای اسلامی شهر كرج با بیان اینكه، شهرداری تابع ضوابط و مقررات است، تاكید كرد: این دستگاه خدمت رسان شهری در كرج نسبت به احقاق حق شهروندان خود را مسئول می داند.
'داوود وحیدی ' گفت: در صورتیكه شهروندان نسبت به شهرداری گلایه و شكایتی داشته باشند، شهرداری با پیگیری موضوع و بررسی های لازم نسبت به رفع آن اقدام می كند. وی اظهارد اشت: اراده شهرداری كمك و یاری رساندن به شهروندان مبنی بر رفع مسائل و مشكلات فرا روی آنهاست. این مسئول با بیان اینكه، شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان نهادی مردمی و با هدف تامین نیاز آنها فعالیت می كنند، افزود: رسیدن به انسجام و تعاملی دو سویه بین مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی از اهداف مهم این نهاد های مردمی است. وحیدی خاطر نشان كرد: شهرداری در صورت وجود شكایت شهروندان از طریق مقامات قضایی با لحاظ كردن حق و حقوق قانونی شهروند شاكی سعی در رفع مشكل و جبران خسارت احتمالی وی دارد. رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر كرج با تاكید بر جلب رضایتمندی شهروندان به عنوان عناصر اصلی و سازنده شهر اظهارداشت: رضایتمندی مردم از مجموعه مدیریت شهری امری مهم برای پیشبرد اهداف مدیریت شهر تلقی می شود. وحیدی در ادامه با اشاره به اخذ دو درصد جریمه دیركرد از سوی شهرداری گفت: این میزان جریمه مصوب شورای اسلامی شهر است و به صورت قانون نیز درآمده است. وی افزود: تعدیل و یا حذف این میزان جریمه دیركرد با تجدید نظر شورا و رای دیوان صورت می گیرد.
این مسئول بدهی های سنگین برخی مناطق كرج را یادآور شد و گفت: تنها در یكی از مناطق كرج میزان بدهی بیش از 50 پرونده بالای 100 میلیونی بدهی وجود دارد كه متاسفانه مالكان در خصوص پرداخت آن تمكین نمی كنند. وی با یادآوری ارائه 20 درصد تخفیف به شهروندان اظهارداشت:این میزان تخفیف شامل شهروندانی كه مطالبات شهرداری را به صورت نقدی پرداخت می كنند می شود.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود