3 اسفند 1390
شماره خبر: 5091

میزان طلب شهرداری از مردم بالا است/ مبلغ تشویقی پرداخت نقدی جرائم از دو درصد جریمه دیرکرد بیشتر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 میزان طلب شهرداری از مردم بالا است/ مبلغ تشویقی پرداخت نقدی جرائم از دو درصد جریمه دیرکرد بیشتر است

سپیدار آنلاین: سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اذعان داشت: میزان بدهی شهروندان به علت عدم پرداخت جرایم دیرکرد به شهرداری رقم بسیار بالایی است.
داوود وحیدی در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به حجم بالای اقدامات شهرداری در سطح شهر، انجام این فعالیت ها را نیازمند بودجه های کافی دانست.وی عنوان کرد: نبود بودجه های مناسب برای اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و زیربنایی در کلانشهر کرج موجب رکود اجرای این طرح ها می شود که در صورت بروز این موضوع شهر دچار ایستایی فعالیت های عمرانی مورد نیاز شهری می شود. این مسئول با بیان اینکه، شهر موجودی زنده است، حرکت و پویایی را از ارکان اصلی احیای این مهم ذکر و عنوان کرد: نقش شهروندان در این زمینه امری مهم و حساس است. وحیدی، مدیریت شهری کرج را دستگاهی خودکفا خواند و عنوان کرد: با توجه به عدم حمایت های دولت از این دستگاه خدمت رسان همچنین حجم بالای وظایف و مسئولیت ها،این مجموعه برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان باید به نحو مطلوبی تامین منابع مالی داشته باشد. وی بدهی های سنگین برخی مناطق کرج به شهرداری را یادآور شد و گفت: تنها در یکی از مناطق کرج بر اساس آمار موجود در یکی از مناطق میزان بدهی های بیش از 50 پرونده بالای 100 میلیون تومان است. وحیدی اظهارداشت: متاسفانه مالکان این پرونده ها با عدم تمکین در پرداخت بدهی ها مدیریت شهری را با مشکلات بودجه ای مواجه می کنند.
مبلغ تشویقی پرداخت نقدی جرائم از دو درصد جریمه دیرکرد بیشتر است
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با اشاره به اخذ دو درصد جریمه دیرکرد از سوی شهرداری گفت: این میزان جریمه مصوب شورای اسلامی شهر است و به صورت قانون درآمده است. وحیدی با اشاره به بحث تعدیل میزان جریمه دیرکرد، افزود: تعدیل و یا حذف این میزان جریمه دیرکرد تنها با تجدید نظر شورا و رای دیوان انجام می شود. وی خواستار پرداخت میزان جرایم از سوی شهروندان دارای پرونده شد و عنوان کرد: این مهم نقش بسزایی در ارتقاء سطح خدمات به شهر و شهروندان ایفا می کند. این مسئول اخذ دو درصد جریمه دیرکرد را ابزاری برای تمکین افراد دانست و در عین حال گفت: شهرداری برای تسهیل در پرداخت جرایم دیرکرد سیاست های تشویقی از جمله ارائه 20 درصد تخفیف را در نظر گرفته است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر با اشاره به بحث های کارشناسی شده در خصوص دو درصد جریمه دیرکرد، اظهارداشت: طبق کارشناسی های صورت گرفته ارائه 20 درصد تخفیف پرداخت نقدی جرایم بسیار بیشتر از میزان دو درصدی جریمه دیرکرد است. وحیدی خاطرنشان کرد: این میزان تخفیف شامل شهروندانی می شود که مطالبات شهرداری را به صورت نقدی پرداخت می کنند. وی با بیان اینکه، شهرداری در چارچوب قوانین فعالیت می کند، بیان کردرعایت قوانین و مقررات امری مهم برای شهرداری است و این دستگاه نیز در این مسیر اقدام به اجرای برنامه های مختلف می کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر جلب رضایتمندی شهروندان به عنوان عناصر اصلی و سازنده شهر اظهارداشت: رضایتمندی شهروندان از مجموعه مدیریت شهری امری مهم برای پیشبرد اهداف مدیریت شهر تلقی می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود