15 بهمن 1390
شماره خبر: 4685

اختصاص سه متر تراکم تشویقی به ملکهای واقع شده در طرح تعریض منطقه 8 کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اختصاص سه متر تراکم تشویقی به ملکهای واقع شده در طرح تعریض منطقه 8 کرج

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 8 شهرداری کرج گفت: برای هر متر عقب نشینی در ملک های واقع شده در طرح تعریض، سه متر تراکم تشویقی در نظر گرفته شده است.
فرج الله ایلیات در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به تصویب نهایی بازنگری طرح تفصیلی کرج افزود: عقب نشینی ملک ها با توجه به قوانین موجود در طرح انجام می شود. وی با بیان اینکه با اجرای طرح تفصیلی تراکم ها افزایش می یابد، عنوان کرد: در طرح به منظور جبران خسارت ملک های واقع شده در طرح تعریض، سه متر تراکم مسکونی تشویقی داده می شود. این مسئول تصریح کرد: با در نظر گرفته شدن این تراکم حق و حقوق شهروندی به نحو مطلوبی رعایت می شود.
افزایش میزان عوارض نوسازی به صورت ملی
مدیر منطقه 8 شهرداری کرج با اشاره به افزایش میزان عوارض نوسازی، گفت:عوارض نوسازی به صورت ملی افزایش یافته است. فرج الله ایلیات با بیان اینکه، موضوع افزایش میزان عوارض نوسازی در سطح کشور مطرح شده است، افزود: کلانشهر کرج نیز مانند سایر کلانشهرهای کشور نسبت به تعیین میزان عوارض نوسازی و با لحاظ کردن قیمت منطقه ای اقدام کرده است. وی مبنا و اساس تعیین میزان عوارض نوسازی را قیمت منطقه بندی ذکر کرد و افزود: آخرین قیمت منطقه بندی در کرج و به تبع آن در منطقه 8 مربوط به سال 83 بوده است.
این مسئول با اشاره به تصویب مصوبه امسال هیئت دولت مبنی بر میزان عوارض نوسازی و ابلاغ آن به شهرداری های کشور، گفت: طبق این مصوبه و با توجه به عدم تعیین قیمت منطقه بندی جدید، میزان عوارض نوسازی برای سال 89-90 افزایش 100 درصدی داشته است. وی گفت: این میزان افزایش بر مبنای افزایش قیمت منطقه بندی نسبت به سال 83 تعیین شده است. مدیر منطقه 8 شهرداری کرج ضمن قدردانی از شهروندانی که برای پرداخت عوارض به موقع به شهرداری مراجعه می کنند، افزود: این اقدام شهروندان در واقع یاری رساندن به شهرداری در ارائه خدمات مختلف می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود