15 اسفند 1390
شماره خبر: 5499

نهضت کاشت درخت در کرج/ بوستانها صاحب درختان میوه می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 نهضت کاشت درخت در کرج/ بوستانها صاحب درختان میوه می شوند

سپیدار آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر کرج از اجرای طرح نهضت کاشت درخت در این کلانشهر خبر داد و گفت: در این زمینه بوستانهای کرج صاحب درختان میوه می شوند.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عزیز صدرنژاد در مراسم آغاز اجرای طرح هر خانه یک درخت که در حیاط منزل یکی از شهروندان برگزار شد، اظهار داشت: طی چند سال گذشته از سوی شورای اسلامی شهر کرج و سازمان پارکها و فضای سبز، پیشنهاد اجرای طرح نهضت کاشت درخت در حیاط منازل این کلانشهر ارائه شد. وی افزود: در این زمینه طبق بررسی و کار کارشناسی، مقرر شد که طرح مذکور با عنوان "هر خانه یک درخت" در حیاط منازل این کلانشهر اجرا و طی آن درخت خرمالو به صورت رایگان به شهروندان متقاضی ارائه شود.
ارائه آموزش های لازم به شهروندان در زمینه نگهداری درختان خرمالو
این مسئول عنوان کرد: در اجرای این طرح، به شهروندانی که متقاضی کاشت درخت خرمالو در حیاط منزل خود هستند، آموزش های لازم برای حفظ و نگهداری درختان داده می شود.
صدرنژاد با اشاره به این نکته که در گذشته کرج، باغشهر و دارای باغات بسیاری بود، یادآور شد: در این زمینه امید می رود که با اجرای چنین طرح هایی، کرج مانند گذشته به باغشهر تبدیل و سرانه فضای سبز در آن افزایش یابد.
کارشناسان گونه های گل و گیاه همگون با شرایط آب و هوای کرج را شناسایی کنند
عضو شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد: در این زمینه کارشناسان سازمان پارکها باید گونه های گل، گیاه و درختانی که با شرایط آب و هوایی کرج سازگار هستند، را شناسایی کنند تا اقدامات لازم برای کاشت آنها در معابر، پارکها و بوستانهای این کلانشهر انجام شود. وی اضافه کرد: در این زمینه پیشنهاد می شود که درختان میوه مانند گیلاس، گردو و ... در پارکها و بوستانهای شهر به خصوص تفرج گاه ها کاشته شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود