11 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6646

ضرورت تجمیع شهرهای اقماری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 ضرورت تجمیع شهرهای اقماری کرج

سپیدار آنلاین: شهردار کرج بر ضرورت تجمیع شهرها در این کلانشهر تاکید کرد و گفت: این اقدام به نفع کلانشهر کرج است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سید علی آقازاده در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز ملی شوراها در محل باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن این روز، به سه ضرورت مهم در بحث شهری و کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: اولین ضرورت بحث انتخابات است، برگزاری انتخابات به صورت سالانه در کشور یک هزینه است، اینکه هرسال در کشور انتخابات برگزار شود، امتیاز نیست بلکه هزینه است که در این زمینه باید فکری اساسی برای تجمیع برگزاری انتخابات های مختلف شود. وی در ادامه با اشاره به تمدید دوره سوم شوراها افزود: در حال حاضر کشور نیازمند جو آرام است، با توجه به اینکه برای برگزاری یک انتخابات شش ماه قبل و شش ماه بعد از برگزاری آن، کشور در شرایط التهاب است، وجود این آرامش ضروری است. این مسئول عنوان کرد: در این زمینه از نمایندگان مجلس درخواست می شود که به این مهم دقت و آن را پیگیری کنند تا حداکثر هر دو سال یک بار انتخابات در کشور برگزار شود چون این مهم به نفع مردم و نظام است.
لزوم تجمیع شهرهای اقماری کرج
آقازاده در ادامه بر لزوم تجمیع شهرها در این کلانشهر تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر روز به روز به شهرهای کشور افزوده می شود که این اقدام کشور را متحمل هزینه های مختلف می کند. شهردار کلانشهر کرج یادآور شد: در این زمینه باید شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ بپیوندند و تحت نظر شهرهای بزرگ اداره شوند تا بتوان به مدیریت جامعی رسید. وی اعلام کرد: در واقع افزایش تعداد شهرها در کشور، باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود که به عنوان نمونه می توان به افزایش تخلفات به خصوص در بحث حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد. این مسئول گفت: باید با تجمیع شهرها، خدمات متوازنی به شهروندان ارائه و تصمیم گیری های مختلف و کلانی را برای شهرها انجام داد چون با این اقدام ارائه امور و ساماندهی مشکلات به صورت یکسان و به سهولت انجام می شود.
لزوم اصلاح و بازنگری در قانون شورا و شهرداریها
آقازاده افزود: از دیگر ضرورتها در بخش مدیریت شهری، اصلاح و بازنگری در قانون شوراها و شهرداریها است که در این زمینه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای می شود که این مهم را پیگیری کنند تا قانون شوراهای اسلامی پس از 14 سال اصلاح شود. شهردار کلانشهر کرج اعلام کرد: همچنین برخی از مواد و تبصره های قانون شهرداریها که بیش از 50 سال گذشته تدوین شده، نیاز به اصلاح و بازنگری دارد چون هم اکنون شهرداریها با مشکلاتی مواجه هستند که اصلاح قوانین تمامی این مشکلات را برطرف می کند.
تمامی مصوبات شورای شهر کارشناسی شده است
وی در بخش دیگری با تشکر از تعامل و همکاری رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با شهرداری اظهار داشت: در این زمینه تمامی مصوبات شورای شهر کارشناسی و از فیلترهای مختلف عبور کرده است. این مسئول گفت: شورا نماد مردم سالاری دینی است، این پارلمان محلی در واقع محلی برای مدیریت های کلان و خرد است، در واقع اگر شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نبودند، هم اکنون شاهد عمران و آبادی موجود نبودیم. آقازاده افزود: شورای سوم در کلانشهر کرج اقدامات مطلوبی را در زمینه ارائه خدمات به شهروندان و ایجاد زمینه های رفاه و آسایش مردم انجام داده است که نتیجه آن رضایت مطلوب شهروندان از عملکرد شهرداری و شورا است.
دولت به شهرداریها توجه کند
شهردار کلانشهر کرج در ادامه سخنان خود از دولت خواست به مشکلات و درخواست های شهرداری ها توجه کند و افزود: شخص رئیس جمهور نگاه مثبتی به این مجموعه دارد اما وقتی دستورات رئیس جمهور وارد بدنه اجرایی می شود، با مشکلات مختلفی مواجه می شود و ضروری است تا این چالش به نحو مطلوب برطرف شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود