10 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6630

اختصاص پنج ميليارد تومان از سوي شهرداري براي ساماندهي كانال سياه جوب

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اختصاص پنج ميليارد تومان از سوي شهرداري براي ساماندهي كانال سياه جوب

سپیدار آنلاین: شهردار كلانشهر كرج از اختصاص پنج ميليارد تومان از سوي شهرداري براي ساماندهي نهر دلمبر و كانال سياه جوب در منطقه 12 اين كلانشهر خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري مديريت شهري كرج، سيد علي آقازاده در جلسه شوراي برنامه ريزي شهرداري در جمع مديران اين سازمان اظهار داشت: نهر دلمبر و كانال سياه جوب در غربي ترين نقطه كرج در منطقه 12 شهرداري واقع شده است كه آبهاي سطحي اين كلانشهر را منتقل مي كند. وي با اشاره به ايجاد آبگرفتگي هاي مكرر ناشي از بارندگي هاي اخير در ناحيه سهرابيه منطقه 12 افزود: اين آبگرفتگي هاي باعث وارد كردن خسارات مالي به منازل در اين منطقه شد.
اكثر منازل مسكوني در سهرابيه غيرمجاز است
اين مسئول با اشاره به اينكه اكثر منازل مسكوني در ناحيه سهرابيه به صورت غيرمجاز احداث شده است، عنوان كرد: با آبگرفتگي ناشي از باران برخي از اين خانه ها آسيب ديدند.
آقازاده در اين جلسه از مديران مناطق 4،‌ 6 و 12 شهرداري كرج خواست تا طي هماهنگي با معاونت فني و شهرسازي شهرداري و با توجه به قول مساعد استاندار البرز،‌ اقدامات لازم را براي ساماندهي نهر دلمبر انجام دهند.
قول مساعد استاندار مبني بر اختصاص 2.5 ميليارد تومان اعتبار
شهردار كلانشهر كرج اضافه كرد: در اين زمينه طبق قول مساعد استاندار البرز قرار است كه دو و نيم ميليارد تومان بودجه از اعتبارات عمراني استان به منظور ساماندهي رودخانه دلمبر و كانال سياه جوب مهرشهر اختصاص يابد. وي از آمادگي شهرداري كرج براي اجراي اين پروژه خبر داد و گفت: در اين زمينه شهرداري آمادگي اختصاص اعتباري بالغ بر پنج ميليارد تومان را دارد.
مشكل ديرينه كرج در زمينه آبهاي سطحي رفع مي شود
اين مسئول افزود: با اجراي اين پروژه كانال مذكور، سرپوشيده و مشكل ديرينه كلانشهر كرج در زمينه آبهاي سطحي رفع مي شود. آقازاده با اشاره به اينكه بخش اعظمي از مشكلات به وجود آمده در ناحيه سهرابيه به واسطه ساخت و سازهاي غيرمجاز است، اظهار داشت: اين امر باعث به وجود آمدن مشكلات مختلفي براي شهروندان اين محله شده است.
لزوم اهتمام ويژه مديران شهري به ساخت و سازهاي بي قاعده
شهردار كلانشهر كرج عنوان كرد: مبارزه با پديده حاشيه نشيني و گسترش بي رويه و خارج از قواعد و ضوابط شهر ضرورتي انكارناپذير است كه مديران مناطق بايد در اين رااستا اهتمام ويژه داشته باشند. وي در ادامه از تلاشهاي مديريت منطقه 12 شهرداري در مهار آبگرفتگي هاي اخير در ناحيه سهرابيه تشكر و قدرداني كرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود