24 خرداد 1391
شماره خبر: 7854

پرهیز از روزمرگی منجر به توسعه فن آوری در امور مالی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پرهیز از روزمرگی منجر به توسعه فن آوری در امور مالی می شود

سپیدار آنلاین: مدیر مالی شهرداری کرج گفت: پرهیز از روزمرگی در کارها و اقدامات حوزه مالی و حسابرسی منجر به توسعه فن آوری در امور مالی این حوزه می شود.
محمد احمدی در دومین همایش حسابداری و حسابرسی شهرداری کرج در مشهد با بیان این مطلب افزود: تحقق این مهم نیازمند، توجه ویژه و جدی به برنامه ریزی های کارآمد دارد که این مهم نیز از اولویت های حوزه مالی و حسابرسی است. وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه پایدار به همکاری و تعامل با ادارات دارایی و بیمه گفت: کارشناسان مربوطه باید سیاست های کارایی را برای پاسخگویی های لازم به این ادارات تدوین کنند. این مسئول، پاسخگویی به موارد درخواستی و مستندات پرداخت قبوض و ارسال قراردادهای متوسط از سوی نماینده منطقه را مهم ارزیابی کرد و افزود: اخذ رسید، پیگیری اخذ مفاصا حساب موضوع مالیات های تکلیفی ماده 104 توسط مناطق بصورت سالیانه و تکلیفی و عملکرد موضوع ماده 104 و 131 برای سازمان ها از دیگرمواردی است که باید از سوی نمایندگان منطقه پیگیری ودنبال شود. احمدی خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است هرگونه موارد ابهام با مرکز مکاتبه شود.
گرهمایی مدیران مالی و حسابرسی در اول هر ماه
مدیر مالی شهرداری کرج از گردهمایی مدیران مالی و حسابرسی شهرداری، مناطق و سازمان های تابعه شهرداری در اول هر ماه خبرداد. احمدی با بیان اینکه حوزه مالی و حسابرسی شهرداری کرج در ابتدای هر ماه جلسات منظم با مدیران مالی مناطق و سازمان ها برگزار می کند، عنوان کرد: هدف از برگزاری جلسات ماهیانه فراهم آوردن زمینه های مساعد برای تعامل بیشتر با مدیران مالی ذیربط در حوزه مالی و حسابرسی همچنین بررسی مشکلات احتمالی با هدف ارائه راهکارهای موثر در خصوص رفع آن می باشد. این مسئول با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جلسات ماهیانه با مدیران مالی مناطق عنوان کرد: همفکری و بهره وری از تجارب مدیران مالی از دیگر اهدافی است که در برگزاری این جلسات دنبال می شود. احمدی با اشاره به عهده دار شدن مسئولیت " مدیر مالی شهرداری کرج " در اسفند ماه سال گذشته، بیان کرد: تدوین رئوس برنامه ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این دوره مسئولیتی بوده است که خوشبختانه با همکاری همه مدیران، معاونین، مسئولان و پرسنل ذیربط توانستیم به نحو مطلوبی به اهداف از پیش تعیین شده نائل آییم.
50 قرارداد عمرانی آماده ابلاغ شد
مدیر مالی شهرداری کرج با اشاره به تهیه و تنظیم موافقتنامه ها با حضور کلیه مناطق شهرداری، اظهار داشت: این توافق نامه ها در تاریخ شانزدهم فرودین ماه سالجاری تهیه وتنظیم و به امور پیمان های شهرداری ارجاع شد. این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس این موافقتنامه ها بیش از 50 قرارداد آماده ابلاغ شد. احمدی، تعیین تکلیف، مشخص شدن و بروز آوری پیمانها را یادآور شد و عنوان کرد: بروز آوری پیمانها، عملیات های عمرانی آسفالت، زیرسازی، جدول گذاری، پیاده روسازی همچنین ابلاغ قرارداد قبل از پایان قرارداد از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مالی و حسابرسی است. وی به بستن حساب های سال 90 در موعد مقرر نسبت به سال های گذشته اشاره و اظهار امیدواری کرد: این روند در برنامه های سال جاری نیز ادامه یابد. این مسئول با اشاره به ارائه آموزش های لازم جهت ارتقاء سطح دانش مسئولان ومدیران مالی از چهارم خرداد ماه اظهارداشت: این دوره آموزش با حضور بیش از 120 نفز از پرسنل صورت گرفت. احمدی، جابجایی و گردش مدیران و نیروهای مالی را یادآور شد و با بیان اینکه، هدف از این اقدام ارتقاء دانش فنی و تجربی در کارها می باشد، افزود: این مهم از اولویتهای مهم حوزه مالی وحسابرسی است. مدیر مالی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: پرسنل حوزه مالی و حسابرسی باید همه کارهای مرتبط با این حوزه را فرا گیرند که در این خصوص مدیران فرادستی با پرواندن انگیزه واعتماد به نفس به زیر مجموعه ها نقش بسزایی ایفا می کنند. احمدی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن نظام اداری کنونی در شهرداری اظهارداشت: بروز این مهم ر ساختار اداری حوزه مالی و حسابرسی مرهون تلاش مدیر امور اداری وقت و استمرار وی در زمان مدیریت فعلی است. وی با تاکید بر ارائه گزارش هایی در خصوص ارزشیابی ها و تخصیص حق تلاش به ویژه در حوزه مالی با مقیاس جذب بودجه، از سوی مسئولان ذیربط در حوزه حسابرسی، عنوان کرد: انضباط مالی، ارائه گزارشات به موقع اسناد هزینه و درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها، صورت مغایرت بانکی مناطق و سازمان ها، پرهیز از پرداخت های بی رویه علی الحساب از دیگر مواردی است که نیاز به ارائه گزارش از سوی مسئلان این حوزه دارد. احمدی در خصوص سازمان های تحت پوشش با تاکید بر داشتن دفاتر روزنامه و کل پلمپ شده، ممهور به مهر دارایی یا اداره ثبت، شرکت ها به استناد ماده 587 قانون توسط این سازمان ها، گفت: ارائه گزارش حسابرسی به موقع، اظهارنامه، ارائه و پرداخت به موقع مالیات تکلیفی و درصورت مشمول مالیات عملکرد و اخذ مفاصا حساب دارایی و بیمه از دیگر مواردی است که سازمان ها باید بر آن اشراف داشته باشند.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود