31 خرداد 1391
شماره خبر: 8068

اجراي پروژه هاي شهري ضرورت دارد/ پرديس كشاورزي اهتمام ويژه اي براي رفع مشكلات شهروندان دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اجراي پروژه هاي شهري ضرورت دارد/ پرديس كشاورزي اهتمام ويژه اي براي رفع مشكلات شهروندان دارد

سپیدار آنلاین: رئيس پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران با اشاره به اينكه اجراي پروژه هاي شهري ضرورت دارد، گفت: در اين زمينه پرديس كشاورزي نيز اهتمام ويژه اي براي رفع مشكلات شهروندان دارد.
منوچهر گرجي در نشست خبري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براي حفظ اراضي مربوط به پرديس كشاورزي و منابع طبيعي در استان البرز، تاكنون جلسات مختلفي با استانداري و ديگر نهادهاي مربوطه برگزار و بر اين مهم تاكيد شده است. اين مسئول در پاسخ به سئوالي يكي از خبرنگاران مبني بر وضعيت اراضي و زمينهاي پرديس كشاورزي در نقاط مختلف اين كلانشهر عنوان كرد: بايد از اين اراضي به نحو مطلوبي حفظ و نگهداري شود.
مسئولان به حفظ اراضي كشاورزي توجه كنند
گرجي ادامه داد: اين مهم امري است كه طي سالهاي گذشته، مسئولان توجه آنچناني به اين مهم نداشته اند كه بايد در دستور كار مسئولان مربوطه قرار گيرد. رئيس پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران يادآور شد: طي 60 سال گذشته 150 هكتار از اراضي پرديس كشاورزي و منابع طبيعي تهران براي احداث مصلي نمازجمعه، مترو، راه آهن، مدرسه و ديگر اماكن فرهنگي و رزشي اختصاص داده شده است.
پرديس كشاورزي نمي گذارد ريه تنفسي كلانشهر كرج از بين رود
وي اعلام كرد: در صورت عدم پافشاري پرديس كشاورزي براي اختصاص اراضي باقيمانده،‌ در آينده اي نه چندان دور اين ريه تنفسي كلانشهر كرج از بين مي رود كه تبعات آن به هيچ وجه قابل جبران نيست. اين مسئول با اشاره به اجراي پروژه تقاطع مهرويلا در كرج، بر ضرورت اجراي پروژه هاي شهري در راستاي رفاه شهروندان تاكيد و اعلام كرد: در اين زمينه پرديس كشاورزي نيز دغدغه رفع مشكلات شهروندان و ارائه خدمات مطلوب به آنها را دارد.
آماده تعامل با شهرداري هستيم
گرجي افزود: پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران هم اكنون آمادگي تعامل با شهرداري كرج را براي اختصاص اراضي مربوطه براي اجراي پروژه دارد اما تمامي امور بايد به صورت قانوني و از مجراي قانون انجام شود. رئيس پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران با اشاره به اينكه اختصاص كل اراضي اين مركز براي اجراي پروژها خيانت است، اظهار داشت:‌ در واقع اين اراضي،‌ اراضي كشاورزي حاصلخيزي است كه بايد در آنها كشت انواع محصولات انجام شود اما زماني كه قانون مي گويد كه اين اراضي بايد اختصاص يابد، حتما اين كار را انجام مي دهيم.
كشت انواع محصولات كشاورزي در اراضي پرديس دانشگاه تهران
وي با اشاره به اينكه اين اراضي تحقيقاتي است و مورد استفاده دانشجويان كارشناس ارشد و دكترا قرار مي گيرد، گفت:‌ در حال حاضر در اين اراضي محصولات مختلفي مانند يونجه، گندم، ذرت علوفه اي، جو،‌ سيب زميني و ... كشت مي شود. اين مسئول با اشاره به اينكه به دليل نوع كار تاكنون پرديس كشاورزي ارتباط آنچناني با شهر نداشته است، بيان كرد: در اين زمينه در آينده اين نوع ارتباط با دستگاه هاي شهري افزايش مي يابد تا شاهد چنين مشكلاتي نباشيم.



منبع: پايگاه خبري مديريت شهري كرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود