20 شهریور 1392
شماره خبر: 83199

هدف شهرداری تولید 1 میلیون تن آسفالت در هر سال است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

هدف شهرداری تولید 1 میلیون تن آسفالت در هر سال است


شهردار کرج گفت: هدف مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج در زمینه آسفالت، تولید و توزیع سالانه یک میلیون تن آسفالت در سال توسط کارخانه آسفالت شهرداری کرج است
سید علی آقازاده در مراسم راه اندازي طبقه يازدهم شهرداري كرج كه صبح امروز در سالن شهداي شهرداري برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: کارخانه آسفالت در دوره گذشته شورای اسلامی شهر کرج راه اندازی شد و اکنون در آستانه گرفتن رکورد بی نظیر در تولید آسفالت در کلانشهر کرج هستیم. وی، افزود: رکورد تولید آسفالت در کرج هم اکنون تولید چهارهزار تن آسفالت در 24 ساعت است و باید اذعان داشت، انجام این عمل با توجه به تخصصی بودن، بسیار پیچیده است. آقازاده با بیان اینکه، حوزه عمران، فنی و نوسازی به پیچیده ترین محاسبات آزمایشگاهی در زمینه تولید آسفالت رسیده اند، افزود: آزمایشگاه کارخانه آسفالت، مجهزترین آازمایشگاه در استان البرز است. این مسئول با اشاره به وجود دستگاه ها و تجهیزات مطلوب کارخانه آسفالت، عنوان کرد: از مباحث قابل تامل در این خصوص، بحث تامین منابع مالی خرید مواد اولیه آسفالت است که این مهم با تلاش معاونت اداری مالی شهرداری کرج به نحو مطلوبی و با صرف زمان حداقلی، انجام شده است.
آقازاده با اشاره به افزایش قیمت قیر به عنوان اصلی ترین مواد اولیه تولید آسفالت، بیان کرد: معاونت اداری مالی، نقش بسزایی در تامین هزینه خرید " قیر " داشته است که با توجه به حجم بالای هزینه های مدیریت شهری، باید اذعان داشت این اقدام، اقدامی بسیا ر مهم است.
هدف شهرداری کرج تولید 1میلیون تن آسفالت طی هرسال است
شهردار کرج در ادامه با یادآوری تولید 500 هزار تن آسفالت توسط کارخانه آسفالت شهرداری کرج طی سال گذشته، عنوان کرد: این میزان تولید آسفالت در سال جاری به 700 تن رسیده است.
آقازاده، در خصوص هدف شهرداری در زمینه تولید آسفالت، بیان کرد: هدف گذاری مدیریت شهری در این بخش، تولید و پخش یک میلیون تن آسفالت طی هر سال در سطح کلانشهر کرج می باشد.
وی با ارزیابی مثبت از عملکرد کارخانه آسفالت شهرداری با بیان اینکه، موفقیت در این عرصه حاکی از اراده و اهتمام مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری است، گفت: موضوع آسفالت از معضلات کرج در گذشته بوده است که این معضل در سال 91 کاهش یافت و در سال جاری نیز با بهره گیری از توان و ظرفیت کارخانه آسفالت، این معضل به حداق رسیده است.
آقازاده با بیان اینکه، در حال حاضر، شهروندان شاهد تغییر و تحول مثبت در بحث آسفالت در معابر شهر کرج هستند، افزود: با توجه به هدف شهرداری کرج در راستای تحقق " نهضت آسفالت " کوچه پس کوچه های کرج نیز مشمول طرح توزیع و پخش آسفالت قرار گرفت.
صنعت تقاطع سازی در کرج بومی شده است
شهردار کرج با اشاره به انجام اقدامات زیرساختی از سوی مدیریت شهری کرج، در زمینه احداث تقاطعات غیرهمسطح در این کلانشهر، گفت: هدف مدیریت شهری کرج اعم از شهرداری و شورا، بومی سازی صنعت تقاطع سازی در کرج است که با توجه به آمار تقاطعات احداث شده در دوره اخیر میتوان گفت، این صنعت در کرج بومی شده است. این مدیر شهری در ادامه سخنان خود، برنامه ریزی برای احداث سالانه 10 تقاطع در کرج، گفت: برنامه ریزی برای رسیدن به این مهم باید در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد تا در پروسه 10 ساله شاهد احداث رینگ ترافیکی برای کرج باشیم و با بهره گیری از خروجی های کارآمد آن، بار ترافیکی در کرج را کاهش دهیم. آقازاده ادامه داد: بهره برداری از رینگ ترافیکی در کرج علاوه بر کاهش حجم ترافیک، میزان آلودگی محیط زیست را کاهش می دهد. وی افزود: از سال 88 تا امروز هفت تقاطع غیر همسطح در کرج احداث شده است و هفت تقاطع غیر همسطح نیز در حال احداث است. این مسئول گفت: علاوه بر این برنامه ریزی برای احداث چهار تقاطع غیر همسطح در کرج طی سال جاری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر، انجام شده است. آقازاده همچنین به احداث تقاطع غیر همسطح حصارک اشاره کرد و با بیان اینکه، هم اکنون اقدامات لازم برای انجام مطالعات کارشناسی در خصوص اجرای این پروژه عمرانی، آغاز شده است،گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، عملیات اجرایی احداث این تقاطع غیر همسطح طی 40 روز آینده آغاز می شود. وی خاطرنشان کرد: هزینه اجرای این تقاطع در شرایط کنونی 70 میلیارد تومان برآورد شده است.
انجام 4 هزار

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود