25 شهریور 1391
شماره خبر: 11537

هیچکس حق اهانت به اسلام را ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

هیچکس حق اهانت به اسلام را ندارد

سپیدار آنلاین: امام جمعه کرج گفت: هیچ زمان به دینی توهین نمی کنیم، فردی هم حق توهین به اسلام را ندارد و اجازه چنین کاری را به هیچکس نمی دهیم.
حجت الاسلام محسن کازرونی در خبطه های نماز جمعه این هفته کرج که در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ما هیچ زمان به هیچ دینی توهین نخواهیم کرد و این اجازه را نیز نمی دهیم که به دین اسلام توهین شود. وی ادامه داد: در این فیلم اسلام را مساوی با تروریست معرفی می کند و شخصیت اول جهان هستی را متهم به بیشرمانه ترین اتهام ها می کند که گفتنش هم سنگینی می کند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج با بیان اینکه اینکار مستکبران جریان تازه ای نیست، اضافه کرد: تنفر آمیزبودن این قضیه بالاست است که برخی از سران کشورها از جمله وزیر امور خارجه آمریکا هم گفته است که این فیلم خیلی مشمئزکننده است. حجت الاسلام کازرونی افزود: خانم کلینتون در مصاحبه گفته این فیلم خیلی مشمئزکننده است ولی عدم برخورد با این افراد را طناب پوسیده یا همان آزادی بیان عنوان می کند. وی با اشاره به اینکه آزادی بیان چه ارتباطی با توهین دارد، تصریح کرد: کرامت انسانی و احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان جهان جریحه دار شده است شماها که مدافع حقوق بشر هستید چرا سکوت می کنید؟ حجت الاسلام کازرونی اظهار داشت: اگر بزرگترین دانشمند غربی بگوید هولوکاست وجود دارد زبانش را قیچی می کنند بنابراین این چه آزادی بیانی است شماها این طناب پوسیده آزادی بیان را فقط برای توهین به مسلمانان قرار داده اید؟ وی گفت: مستکبران توهین به اسلام را قبلاً هم انجام داده اند که رسمی تر آن توسط سلمان رشدی و کشیش دیوانه که قرآن را آتش زد انجام گرفته است.
توهین دشمنان اسلام نشان دهنده ضعف و ناتوانی آنها در برابر حقانیت اسلام است
امام جمعه کرج افزود: انقلاب اسلامی امروزه به خوبی خودش را به جهان نشان داده است که مستکبران دیده اند که نقد کارساز نیست به توهین و اهانت روی آورده اند. وی تصریح کرد: اروپا و آمریکا که داعیه دار علم و حق هستند چرا نقد عالمانه برای اسلام نمی آورند بنابراین این امر نشان دهنده این است که نقدهایشان کارایی نداشته و در برابر اسلام ضعف و ناتوان هستند و در مقابل درخشش اسلام لجن پراکنی می کنند ولی نمی دانند که با این کارها درخشش و نورانیت اسلام بیشتر می شود. حجت الاسلام کازرونی با بیان اینکه این کار بیانگر کینه درونی استکبار نسبت به قرآن و پیامبر ما است، اضافه کرد: این کار دشمنان اسلام نوعی حرکت جنون آمیز در برابر اسلام است و چون راهی برای مقابله با آن پیدا نکرده اند از این شیوه ها استفاده می کنند. وی با اشاره به اینکه مستکبران از ایران اسلامی ضربه خورده اند، اظهار داشت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران اقتدار و عزت ایران را نشان داد و این کار آنها را خشمگین کرد و امروزه دیگر آرام حرکت نمی کنند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج گفت: اگر واقعاً خانم کلینتون دروغ نمی گوید و اوباما می گوید با بلادن مشکل داریم و با اسلام مشکلی نداریم حتماً باید عوامل فیلم را به اشد مجازات برسانند.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) همه هستی و هویت ما است، اضافه کرد: هویت ما را اسلام ما شکل می دهد بر ما سخت و گران است که زنده باشیم یک عده خفاش صفت بر پیامبر عظیم شان(ص) این توهین ها را بکنند. حجت الاسلام کازرونی گفت: مسلمانان جهان یک صدا برای دافع از پیامبر یک لحظه تا آخرین قطره خون خود ساکت نخواهند نشست. وی تاکید کرد: وظیفه داریم نفرت خود را از این حرکت به نمایش بگذاریم و انسان های فرهیخته و اهل قلم و فنون به ویژه افرادی که در فیلم و سینما دست دارند بای فیلم روشنگرانه از اسلام و پیامبر بسازند.
هیچ زمان به هیچ دینی توهین نمی کنیم و هیچ کسی نیز حق توهین به دین اسلام را ندارند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج افزود: ما هیچ زمان به هیچ دینی توهین نمی کنیم و هیچ کسی نیز حق توهین به دین ما را ندارند. حجت الاسلام کازرونی ادامه داد: امروزه دیگر بحث شیعه و سنی نیست و در تمام کشورهای اسلامی یکپارچه صدا است. وی گفت: این کارشان نشان داد که مشکلشان با شیعه و سنی نیست بلکه مشکلشان با اسلام و قرآن و پیامبر(ص) است و ما باید این وحدت را حفظ کنیم.
کالاهای کشورهای غربی باید تحریم شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج تاکید کرد: تکلیف همه کشورهای اسلامی است که در رابطه با کشورهای آمریکا و صیهونیست کالاهای آنها را تحریم کنند.
80 درصد بازیگران فیلم توهین به پیامبر ابراز پشیمانی کرده اند
حجت الاسلام کازرونی افزود: 80 درصد افراد این فیلم ابراز پشیمانی کرده اند و گفته اند ما را فریب داده اند. وی با بیان اینکه افراد جامعه در اعتقادات متفاوت هستند، اضافه کرد: برخی از افراد بزرگترین حمله و شبهات نمی تواند آنها را از پای دربیاورد و مومنان واقعی هستند و این افراد با بنیان محکم در برابر هجمه های ایستادگی می کنند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج ادامه داد: ایمان یک دسته از افراد ضعیف و سست است که با کوچکترین حمله و شبهه ممکن است فرو ریزید ولی تا زمانی که فرو نریخته ایمان است. حجت الاسلام کازرونی با اشاره به اینکه ایمان برخی از افراد نیز متوسط است، گفت: نباید دو دسته ضعیف و متوسط را نادیده گرفت و نباید بگذاریم ایمان فرو ریزد بنابراین این امر برای همه مومنان مسئولیت دارد.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود