4 مهر 1391
شماره خبر: 12130

استفاده از تجارب عربیان راهبردی مناسب برای توسعه البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استفاده از تجارب عربیان راهبردی مناسب برای توسعه البرز است

سپیدار آنلاین: وزیر کشور ضمن تقدیر از خدمات فرهادی، استاندار سابق البرز از تجارب عربیان به عنوان راهبردی مناسب برای توسعه بیش از پیش البرز یاد کرد و افزود: علی اصغر عربیان با کوله باری از دانش و تجربه می تواند در کنار همراهی و همکاری مدیران استان گامی اساسی در جهت تحقق نقشه راه استان بردارد.
مصطفی محمدنجار با بیان این مطلب در مراسم معارفه عربیان، دومین استاندار البرز که در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، با تاکید بر برخورد با کوچکترین مفاسد اقتصادی اظهار داشت: ضرورت توجه به شایسته سالاری که مبنای نظام اسلامی نیز می باشد نکته قابل توجهی است که باید در انتصاب ها مورد توجه قرار گیرد. در این راستا استفاده از ظرفیت افراد شایسته و متخصص در سمت ها و پست های مختلف مدیریتی می تواند موجب تحولات اساسی در بدنه خدماتی و اجرایی شود.
مصوبات سفرهای استانی تا پایان دولت نهم باید عملیاتی شود
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تا پایان عمر دولت دهم تمام مصوبات سفرهای استانی دولت باید تعیین تکلیف شده و عملیاتی شود. وی گفت: تعیین تکلیف مصوبات سفرهای استانی دولت نکته قابل تاملی است که در راس برنامه های دولت قرار گرفته در این راستا مدیران و مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که تا پایان دولت دهم مصوبه ای روی زمین نماند. وی افزود: تحول بنیادین در نظام اقتصادی کشور، توسعه بخش کشاورزی از طریق مدیریت بهینه آب و خاک و منابع طبیعی، ایجاد اشتغال پایدار، لزوم توجه به مسائل مختلف حوزه جوانان، تسریع در ساخت مسکن مهر و تحویل به متقاضیان، توسعه فرهنگی و هویتی استان و همچنین افزایش احساس امنیت در سطح استان البرز از جمله نکات ضروری است که باید در عمر باقی مانده دولت عملیاتی شود. این مسئول با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: در سطح کشور 36 میلیون هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که تنها 18 میلیون هکتار آن زیرکشت رفته است.وی یادآور شد: در این راستا دو میلیون هکتار دیگر نیز به این میزان افزوده می شود که در صورت مدیریت بهینه آب می تواند موجب تحولات اساسی در حوزه کشاورزی و ایجاد اشتغال شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود