27 مهر 1391
شماره خبر: 13444

روند اجرای طرح های عمرانی- اجرایی در البرز روزانه رصد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

روند اجرای طرح های عمرانی- اجرایی در البرز روزانه رصد می شود

سپیدار آنلاین: استاندار البرز با تاکید بر اینکه مدیران باید نسبت به جذب اعتبارات مصوبات اهتمام داشته باشند، گفت: روند اجرای پروژه های عمرانی- اجرایی و مصوبات استانی هیئت دولت به صورت روزانه در تک تک ارگان های مجری و مسئول استان رصد خواهد شد.
جلسه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ با حضور استاندار البرز، برخی معاونان وی، شماری از مدیران کل استان، امام جمعه و فرماندار ساوجبلاغ و همچنین شمار زیادی از مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد. در این جلسه موضوعاتی از جمله مشکلات طرح های بهداشت و درمان، ورزشی، بازسازی و نوسازی مدارس و آبفا مورد بررسی قرار گرفت. استاندار البرز در نشست شورای اداری ساوجبلاغ با بیان اینکه این جلسات نباید به ارائه گزارش خلاصه شود، تاکید کرد: در جلسات شورای اداری باید مشکلات و موانع موجود بر سر راه اجرای طرحها مطرح شد و روند پیگیری آن نیز توسط مدیریت استان به صورت دقیق رصد می شود. اصغر عربیان اظهار داشت: مردم وظایف خود را از ابتدای انقلاب تا امروز ایفا کرده اند و امروز مرحله آزمون مدیران است که خدمت رسانی به این مردم را در مجرای قانون انجام دهند. عربیان ادامه داد: برخی تصمیات بدون کارشناسی عملیاتی می شود که در درازمدت به دلیل نقص کیفی دیگر قابل استفاده نیستند و این خیانت به بیت المال است.
وعده های داده شده در مجرای قانون اجرا شود
وی با اشاره به وعده های مدیران و معطل ماندن طرحها گفت: مدیران دستگاهها وظیفه دارند در چارچوب قانون و با شجاعت قول ها و وعده های داده شده را تا رسیدن به مرحله بهره برداری یا اجرا رصد و پیگیری کنند. وی در بخشی دیگر به ظرفیتهای کشاورزی و صنعتی فراوان استان و منطقه اشاره کرد و گفت: توصیه می کنم تمامی بخشها برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود بخش کشاورزی به منظور اشتغالزایی و رفع بیکاری مشارکت کنند. عربیان با تاکید بر جلب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان کشاورزی افزود: مشکل وثیقه تسهیلات گیرندگان نیز با تعامل حل شود. استاندار البرز همچنین پیگیری روزانه مصوبات سفرهای استانی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تمام مسئولان مکلف به پیگیری اجرای مصوبات هستند.
مدیران تلاش بیشتری برای جذب اعتبار مصوبات داشته باشند
وی گفت: تصویب هر طرحی به معنی آماده بودن ظرفیت ایجاد آن است و پس از آن مدیران باید نسبت به جذب اعتبار و اجرای مصوبات اهتمام ورزند. عربیان در ادامه رصد روزانه روند پیگیری طرح های مهر ماندگار، مسکن مهر و مصوبات استانی را مورد تاکید قرار داد. وی اظهار داشت: مسئولان برای ادای وظیفه منتی بر مردم ندارند و باید از فرصتی که در اختیارشان گذاشته شده برای خدمت به آنان استفاده کنند. در این نشست اصلی ترین مانع تکمیل پروژه ها کمبود اعتبار عنوان شد.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود