10 تیر 1393
شماره خبر: 125087

مردم نسبت به آسیب های خشکسالی آگاه سازی شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مردم نسبت به آسیب های خشکسالی آگاه سازی شوند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر فعالیت هرچه بیشتر کارگروه‌های مدیریت بحران تأکید کرد و گفت: با فعالیت موثر کارگروه‌های مذکور مخاطرات زيست محيطي و مقابله با آلودگي هوا و خشكسالي در استان مرتفع می شود؛ ضمن اینکه باید مردم نیز نسبت به آسیب های خشکسالی آگاه سازی شوند.
ابوالقاسم باقری با بیان این مطلب در كارگروه "مخاطرات زيست محيطي و خشكسالي" اداره کل مدیریت بحران استان اظهارداشت : یکی از محور‌های اصلی فعالیت ستاد مدیریت بحران بحث شناسایی نقاط بحرانی ، پیگیری و تداوم آن و روش‌هایی است که برای موارد بحرانی و به منظور جلوگیری از آسیب‌های گسترده پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: یکی از نقاط قابل شناسایی در آلودگی‌ هوا خشکسالی است که مشکل جدی استان به شمار می‌رود و باید در این خصوص کار فرهنگی انجام داد تا به مسائل هان این پدیده رسیدگی شود چرا که این امر در آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد. باقری همچنین بیان کرد: در مدیریت خشکسالی هواشناسی ،هیدرولوژیک و کشاورزی باید اهتمام ویژه ای صورت گیرد.
وی تبخیر بیش از حد و برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیر زمینی و ... را از مشکلات زیست محیطی دانست. باقری فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم به شهروندان در مورد آسیب‌های خشکسالی و صدمات ناشی از آن را خواستار شد. مدیرکل بحران استانداری البرز با بیان این‌که برای آمادگی مردم و سازمان‌ها در مواقع بحرانی باید به طور جداگانه برنامه‌هایی را مدون کرد، یادآور شد: در بحث آمادگی شهروندان باید زمینه آن را در خانواده‌ها ایجاد کرد و همچنین در حوزه آمادگی سازمان‌ها باید تجهیزات مورد نیاز آن‌ها تقویت شود. وی برگزاری جلسات مذکور را گامی مهم برای حل مشکلات دانست و گفت: با برگزاری این جلسات مسایل و معضلات استان موشکافانه بررسی می‌شود و این بررسی‌ها حل مشکلات را آسان‌تر می‌سازد. گفتنی است در این نشست تمهیداتی به منظور پیشگیری از مخاطرات زيست محيطي و مقابله با آلودگي هوا و خشكسالي و همچنین معضلات و مشكلات گرد و غبار و آلودگي در قالب مصوباتی طرح شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود