19 تیر 1393
شماره خبر: 125592

چاه های غیر مجاز آب در نظرآباد تخریب می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

چاه های غیر مجاز آب در نظرآباد تخریب می شوند


فرماندار نظرآباد با اشاره به بحران جدی کم آبی در این شهرستان اعلام کرد: چاه های غیر مجاز آب در نظرآباد در یک طرح ضربتی تخریب می شوند.
جلسه فوق العاده با موضوع بررسی مشکلات مربوط به کم آبی شهرستان نظرآباد عصر روز چهارشنبه با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله امور آب، اداره جهاد کشاورزی برگزار شد. بررسی شرایط موجود و کم آبی ماه های اخیر، ذخایر و منابع آب شهرستان، میزان مصرف و مشکلات آب شرب روستاها از جمله روستای نجم آباد محور مورد بحث در این جلسه بود.
تامین آب شرب شهروندان در تابستان در اولویت است
شهریار آقایی فرماندار نظرآباد با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های ما در فصل گرما، تامین آب شرب سالم شهروندان و آب بخش های کشاورزی، دامداری و صنعتی است. آقایی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کاهش نعمات آسمانی و استفاده بی رویه از ذخایر آب به ویژه منابع آب زیرزمینی با مشکلات بسیاری در راستای تامین آب مواجه هستیم. این مسئول خاطرنشان کرد: به همین دلیل چندین جلسه فشرده کاری با موضوع بررسی راهکارهای لازم برای برون رفت از وضعیت موجود برگزار کردیم که طی آن تصمیم های مهمی نیز اتخاذ شده است. وی افزود: یکی از مهمترین دلایل کم آبی های موجود استفاده غیر استاندارد و حفر چاه های غیر مجاز است به همین منظور تمام چاه های غیر مجاز دایر و فعال در شهرستان نظرآباد به طور کامل باید شناسایی شود.
چاه های غیر مجاز که نقشی در تولیدات کشاورزی ندارند تخریب می شوند
آقایی بیان کرد: برخی از چاه های غیر مجاز از سوی کشاورزان حفر شده است به همین منظور در فاز نخست این طرح، چاه های غیر مجازی که نقشی در تولید و کشاورزی نظرآباد نداشته و آب برداشت شده از این چاه ها مصارف غیر کشاورزی و تولیدی دارند را به صورت ضربتی تخریب و مالکان آنها را به مراجع صلاحیت دار معرفی کنیم. فرماندار نظرآباد یادآور شد: هماهنگی های لازم برای اجرای این مرحله از طرح ضربتی تخریب چاه های غیر مجاز آب در نظرآباد با دادستانی و نیروی انتظامی صورت گرفته و اقدامات لازم طی روزهای آینده انجام می شود. وی در پایان تاکید کرد: پس از این مرحله به طور قطع چاه های غیر مجازی که در مزارع و باغات حفر شده است نیز تعیین تکلیف خواهد شد چرا که مشکل کم آبی در نظرآباد جدی است و همه شهروندان باید در این زمینه احساس تکلیف کرده و با استفاده صحیح از منابع آب موجود، شرایطی را فراهم کنند که ما در سال های آینده نیز بتوانیم آب مورد نیاز شهروندان و بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و دامداری را تامین کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود