28 مرداد 1393
شماره خبر: 127688

لایحه دائمی کردن قانون خدمات کشوری اول شهریور به مجلس می رود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

لایحه دائمی کردن قانون خدمات کشوری اول شهریور به مجلس می رود


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه دائمی کردن قانون خدمات مدیریت کشوری دوره آزمایشی پنج ساله خود را پشت سر گذاشته است و اول شهریور ماه جاری لایحه دائمی کردن آن به مجلس فرستاده می شود.
پنجمین نشست معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با مشاوران وزرا و دستگاه ها اجرایی پیش از ظهر امروز در سازمان ملی استاندارد واقع در کرج برگزار شد.
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست در ابتدای سخنان خود با تبریک هفته دولت با اشاره به هفتمین سفر استانی رئیس جهور که فردا به مقصد استان اردبیل انجام می شود، گفت: به طور قطع یکی از حوزه های مورد توجه در این سفر حوزه خانواده و زنان خواهد بود که برای شناسایی وضعیت، آشنایی و ظرفیت سنجی برنامه های آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی در ادامه به برنامه های معاونت امور زنان و خانواده در هفته دولت پرداخت و اعلام کرد: در این هفته دو گزارش عملکرد بخش معاونت و مجموعه عملکرد زیر مجموعه های دولت در امور زنان ارائه خواهد شد که خوشبختانه در فاصله نشست ها گزارش تهیه و در مرحله نهایی است و امید می رود بتوان به صورت علمی و منطقی جایگاهی مناسب با اثر بخشی لازم را ترسیم کرد.
نهایی شدن پیش نویس لایحه دائمی شدن خدمات مدیریت کشوری در دولت
مولاوردی به دیگر برنامه های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: لایحه دائمی کردن قانون خدمات مدیریت کشوری دوره آزمایشی پنج ساله خود را پشت سر گذاشته است و اول شهریور ماه جاری لایحه دائمی کردن آن به مجلس فرستاده می شود از این رو از تمامی معاونت های امور بانوان درخواست می شود در صورت پیشنهاد و نظر در این خصوص هرچه زودتر نظرات به معاونت ریاست جهوری در امور زنان ارسال کنند. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: پیش نویس لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی و سپس به مجلس فرستاده خواهد شد. وی همچنین در خصوص ارزش گذاری کارهای خانگی نیز سحن گفت و اعلام کرد: از سال ها پیش این موضوع مطرح بوده و یکی از مباحث مهم این طرح بیمه زنان خانه دار است که متاسفانه هنوز باور و پذیرش در خصوص آن وجود ندارد و تلاش می شود این حوزه ارزش گذاری و گام های مثبتی برداشته شود. مولاوردی ادامه داد: سازماندهی امور زنان سرپرست خانوار و یکپارچه سازی آنها در حال پیگیری است و امید می رود تا پایان شهریور ماه به مدلی مناسب در این خصوص دست یابیم و خوشبختانه برای حمایت طرحی به صورت پایلوت در منطقه 20 تهران در حال انجام است که در صورت موفقیت به صورت ملی اجرا خواهد شد.
امضای تفاهم نامه با وزارت راه در خصوص ساماندهی وضعیت زنان در بافت های غیررسمی
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاری سه جلسه در کارگروه تحکیم خانواده شورای اجتماعی کشور پس از تشکیل دولت خبر داد و گفت: خوشبختانه آیین نامه فعالیت نیز نهایی شده و قرار است تحولاتی از خصوص ترکیب کارگروه ها از 11 کارگروه به سه کارگروه صورت گیرد و به طور قطع یکی از کارگروه ها، تحکیم خانواده خواهد بود.
وی افزود: یکی از مباحث مورد توجه در شورای اجتماعی کشور سکونت گاه ها و بافت های غیررسمی و وضعیت نامناسب بانوان در این مناطق است که در این خصوص با وزرات راه و شهرسازی وارد مذاکره شده و برای بهبود وضعیت تفاهم نامه ای خواهیم داشت. مولاوردی در پایان به تمامی دستگاه ها پیشنهاد کرد در هفته دولت نشست های تخصصی برای تبیین مقدمات روند برنامه ششم توسعه برگزار کنند و به مباحث جاری سازی نگرش جنسیتی در برنامه های توسعه ای کشور برای رسیدن به ساختاری مناسب توجه داشته باشند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود