16 مهر 1391
شماره خبر: 12845

نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از سوی دستگاه‌ها ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از سوی دستگاه‌ها ضروری است

سپیدار آنلاین: استاندار البرز بر نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از سوی دستگاه‌ها تأکید کرد.
علی‌اصغر عربیان اظهار داشت: تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری باید در بین مدیران انجام شود تا مسئولان در دستگاه‌های مختلف به ویژه خدمات رسان در مواقع بحران آمادگی کامل را داشته باشند. وی ادامه داد: اگر پایه‌ریزی برای مقابله با بحران دقیق و اساسی باشد در مواقع بروز بلایای طبیعی با کمترین خسارات مواجه خواهیم شد. استاندار البرز گفت: تمام دستگاه‌های خدمات رسان باید به نقش خود در زمان بحران اشراف کامل داشته و بر وظایف خود به درستی آگاه باشند.عربیان تأکید کرد: البته ارائه آموزش‌ها و همچنین کار کارشناسی در این زمینه نیز بسیار اهمیت دارد که نباید از آن غافل شد.
ارائه آموزش‌های همگانی راهکار اساسی برای مقابله با بحران
رئیس شورای مدیریت بحران استان البرز در ادامه سخنان خود بر ارائه آموزش‌های همگانی به منظور مقابله با بحران تأکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش خسارات در مواقع بحران آموزش‌های همگانی است که باید به این مهم اهتمام ویژه‌ای شود. عربیان دستگاه‌های چون آتش‌نشانی، امداد و نجات و... را برای ارائه این آموزش‌ها مهم خواند و افزود: اگر شهروندان با اصول اولیه امداد و نجات آشنایی کامل داشته باشند در مواقع بحران می‌توانند یکی از مهم‌ترین پایه‌های اصلی در ارائه خدمات به مردم محسوب شوند.
وی ادامه داد: از آن جایی که در مواقع بحران زودتر از هر ارگانی مردم در صحنه حاضر هستند لذا این آموزش‌های اولیه بسیار ضروری و مهم به شمار می‌رود.
توجه به ساخت و سازها و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود بر توجه به ساخت و سازها و مقابله با روند ساخت و سازهای غیرمجاز تأکید کرد و گفت: روند رو به رشد ساخت و سازهای غیر مجاز در برخی از مناطق این استان نگران کننده است و جا دارد تا مسئولان توجه ویژه و اساسی را برای کنترل این مهم داشته باشند. وی افزود: استفاده از نیروهای کارآمد و زبده برای مقابله با این پدیده یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری، مسکن و شهرسازی در کنار مدیرت بحران با تلاش جدی و اساسی داشته باشند. عربیان ادامه داد: برخی از سودجویان برای رسیدن به منافع خود اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کرده و بدون استفاده از لوازم و تجهیزات استاندارد و بدون در نظر گرفتن اصول مهندسی اقدام به ساخت و ساز کرده و مشکلات بسیاری را برای شهروندان و شهر به وجود می‌آورند. وی تأکید کرد: این گونه ساخت و سازها در مقابله با حوادث طبیعی به هیچ عنوان پایدار نیست و با کوچک‌ترین حادثه‌ای فرومی‌ریزد و خسارات جبران ناپذیری را نیز به وجود می‌آورد.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود