19 مهر 1391
شماره خبر: 12987

تلاش برای ارتقای فرهنگ مقابله با بحران در بین شهروندان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تلاش برای ارتقای فرهنگ مقابله با بحران در بین شهروندان

سپیدار آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مسئولان باید تلاش بیشتری را در ارتقای فرهنگ مقابله با بحران در بین شهروندان داشته باشند.
ابوالقاسم باقری در مانور امداد و نجات کوهستان و جاده که برای اولین بار در بخش آسارای کرج برگزار شد، اظهار داشت: شهروندان باید با روش‌های مقابله با بحران آشنایی کامل داشته باشند و در موقع حوادث طبیعی خونسرد و تنها به امنیت خود و دیگران فکر کنند. وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های اولیه نیز در این باره می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی به منظور مقابله با بحران باشد. این مسئول با اشاره به اینکه بروز عوامل طبیعی هیچگاه خبر نمی‌دهد، افزود: برای اینکه بتوانیم خسارات ناشی از این عوامل را کاهش دهیم تنها باید به ارائه آموزش‌ها بپردازیم. باقری ادامه داد: اگر حتی یکی از اعضای خانواده به این آموزش‌ها مسلط باشد، می‌تواند در مواقع بحران نه تنها به خانواده بلکه به دیگر هم‌نوعان خود کمک کند. وی افزود: برپایی این مانورها می‌تواند علاوه بر به نمایش گذاشتن توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در مواقع بحران، شهروندان را نیز با این مهم آشنا کند.
باقری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به محور پرتردد جاده چالوس متأسفانه بعضی از مسافران رعایت نمی‌کنند و همه ساله شاهد تلفات زیادی در بحث غرق‌شدگی هستیم. وی ادامه داد: شهروندان برای جلوگیری از این خسارات جبران ناپذیر باید به نکاتی که در حاشیه این اماکن به صورت هشداری زده می‌شود توجه کامل داشته باشند. در ادامه این مانور محسن محمدی سیرایی بخشدار آسارا نیز طی سخنانی اظهار داشت: برای کاهش تلفات در سیل باید اقداماتی نظیر جلوگیری از ساخت و سازها در حواشی رودخانه‌ها و جلوگیری از برداشت غیر ضروری شن‌های حاشیه رودخانه‌ها انجام شود. وی بر ارائه آموزش‌های امدادی مرتبط با هر کدام از مباحث بحران با توجه به موقعیت خاص این بخش به لحاظ کوهستانی و همچنین پرتردد بودن این جاده تأکید کرد.
تأسیس 2 ایستگاه آتش‌نشانی
بخشدار آسارا در ادامه سخنان خود به تأسیس دو آتشنشانی در دهستان نسا و ولایت‌رود تأکید کرد و گفت: با توجه به امکانات موجود در بخش، در حال حاضر تنها دو ایستگاه آتش‌نشانی در آدران و آسارا داریم که به دلیل پراکندگی روستاها در مواقع بحران با مشکل مواجه هستیم. وی تصریح کرد: لذا لازم است تا دهستان نساء و ولایت‌رود نیز به این ایستگاه‌ها مجهز شوند.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود