24 شهریور 1393
شماره خبر: 129310

با مهارت آموزی به دانش آموزان، طرحی نو در آموزش و پرورش البرز دراندازیم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

با مهارت آموزی به دانش آموزان، طرحی نو در آموزش و پرورش البرز دراندازیم


استاندارالبرز بر ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش استان، باید به سمت برنامه ریزی جهت مهارت آموختن به دانش آموزان حرکت کنیم و به ترتیب طرحی نو را در آموزش و پرورش استان دراندازیم.
مهندس سیدحمید طهایی استاندار البرز در آستانه مهرماه و تشکیل شورای آموزش و پرورش استان،ضمن تبیین نقش آموزش و پرورش در ساختن آینده شغلی دانش آموزان، این دوران را تأثیرگذارترین برهه در حافظه جامعه دانش آموزی کشور خواند و با روایت خاطره ای بعد از گذشت 40 سال، هنوز نیز نقش آموزش را در تربیت اوان کودکی بی نظیر دانست.
وی در ادامه این نشست، شورای آموزش و پرورش استان را هیئت امنای آموزش و پرورش استان دانست واظهارداشت: بسیاری ازدغدغه های حوزه آموزش و پرورش با تشکیل تیم های فکری، تحقیقاتی و مطالعاتی، برخاسته از این شورا می تواند طرحی نو را در آموزش و پرورش استان دراندازد. وی تصریح کرد: اگر دستاورد و حاصل تلاش های شما فرهنگیان و اساتید، تحویل فارغ التحصیلانی به جامعه باشد که روزی در ادارات به جستجوی شغل باشند باید در تصمیم سازی های خود بازنگری داشته باشیم چرا که راه اصلی ما این مسیری که طی می کنیم نیست. استاندار البرز با طرح این سؤال که آیا شیوه ما در آموزش و پرورش با هدف تربیت افرادی که آینده شغلی شان تضمین شده باشد،صحیح بوده است؟، تصریح کرد: اگر اینگونه است، روزهای دوشنبه در جریان دیدارهای مردمی با حجم درخواست های فارغ التحصیلان بیکارجویای کار نمی بودیم.
جذب زودهنگام مهارت آموختگان در بازار کار
رئیس شورای آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به نقش مستقیم این شورا در آینده دانش آموزان کشور و تحقق سهم اشتغالزایی، ادامه داد: مرکز فنی حرفه ای اعلام می کند که کارآموزان در این مرکز با طی دوره، خیلی زود جذب بازار کار می شوند و آمار اشتغالزایی این گروه بیشتر از فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
مهارت فنی و حرفه ای را به دانش آموزان، بیاموزیم
رئیس شورای آموزش و پرورش استان البرز، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر تغییر سبک تعلیم و تربیت با رویکرد محفوظات مفهومی، بیان کرد: در کنار اجرای شیوه آموزش مفهومی به دانش آموزان، باید درک مطالب فنی و حرفه ای نیز در سرفصل آموزش گنجانده شود.
ضرورت وصل دانش آموزان به مراکز فنی و حرفه ای
وی افزود: باید سعی شود که دانش آموزان را به مراکز فنی و حرفه ای وصل کنیم تا ضمن احصاء پتانسیل هایشان در بخش مهارت های فنی، آینده شغلی آنان نیز تضمین شود.
استاندار البرز در محور دیگری از سخنان خود، اقدامات فرهنگی را در نهادینه ساختن برخی اهداف در جامعه مهم خواند و تصریح کرد: تولید یک تیزر تبلیغاتی در صدا و سیما به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی تا جایی تأثیرگذار است که پیام آن تا مدت ها در ذهن ها باقی می ماند. وی پیشنهاد تولید برنامه هایی با محوریت آموزش را در مرکز صدا و سیمای البرز، حرکت در این مسیر دانست و تأکید کرد: دست اندرکاران آموزش و پرورش استان باید از پیشنهاد مدیرکل صدا و سیما در مشارکت تولید برنامه سیمای مدرسه نهایت بهره مندی را داشته باشند.
شورای آموزش و پرورش را فرابخشی ببینیم
استاندار البرز در ادامه گفت: شورای آموزش و پرورش استان، تصمیم ساز در تمامی ابعاد آموزشی است و نباید آن را تک بعدی ببنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود