29 آذر 1393
شماره خبر: 133974

دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف و امورخیریه البرز با استاندار

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف و امورخیریه البرز با استاندار


جمعی از کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان به دیدار استاندار البرز آمدند.
در نخستین روز از هفته وقف، خانواده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور در استانداری، دیداری با سیدحمیدطهایی استاندار البرز داشتند و نقشه راه ترسیم شده در حوزه فرهنگی – مذهبی را بازخوانی کردند. سیدحمیدطهایی در جریان این دیدار ضمن گرامیداشت هفته فرا رو، نقش وقف را در مکتب اسلام و جامعه اسلامی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از نظر اسلام وقف راه‏گشايي براي رفع محروميت‏هاي مادي و معنوي جامعه و يادگار جاودانه‏اي از کرامت انسان به پيشگاه بشريت و پيوند با آفريدگار متعال است. وی همچنین تصریح کرد: رفتار و شيوه‏ي پيامبر (ص) و ائمه معصومين (ع) به صورت قول يا فعل در رواج و گسترش وقف از اهميت ويژه‏اي برخوردار است و باید این مهم را متناسب با اقتضاعات روز جامعه و نیازهای نسل کنونی ترویج و گسترش داد. طهایی نقش وقف در جامعه و کارکردهای آن را نیز جهانشمول در تمامی ابعاد دانست و افزود: وقف با سه کارکرد فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي و با ابعاد و دامنه گسترده خود میتواند نقش بسزایی در رفع مشکلات جامعه داشته و همانند چتري بزرگ سايه‏ي خود را بر سر نيازمندان بگستراند. استاندار البرز در محور دیگری از سخنان خود به نقش وقف در تربیت نسل جوان نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت های حوزه وقف بسیار گسترده و جهانشمول است و می توان زمینه ترغیب فرهنگی نسل جوان در این حوزه بکار گرفت.
جایگاه اوقاف در امور خیریه دیده شود
طهایی همچنین بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر بین فعالیت های اوقاف استان با مراکز خیریه تأکید کرد و افزود: در حال حاضر شاهد تعداد قابل توجهی از مراکز خیریه در استان هستیم که از این تمکن مالی برخوردار اند که بخشی از منابع مالی خود را در اختیار اقشار آسیب پذیر جامعه قرار دهند و این روند اگر با تعاملات بین این دو نهاد ( اوقاف و مراکز خیریه استان) تداوم یابد آثار مثبت و اثر بخشی را در استان خواهد داشت.
ضرورت بکارگیری مشارکت بخش خصوصی و مراکز صنعتی در امور خیریه استان
وی همچنین وجود مراکز صنعتی و بخش خصوصی را نیز ظرفیتی ویژه در بخش توسعه امور خیریه در استان دانست و گفت: حضور یکصد شرکت با برند ملی در استان زمینه ساز گسترش امور خیریه و مشارکت گیری بخش خصوصی در این حوزه است که برکات آن تداوم بخش و ساری و جاری در زندگی روزمره نیز خواهد بود. استاندار البرز همچنین با بیان اینکه اکثر بقاع متبرکه و امامزادگان در استان قدمت طولانی دارند؛ افزود: اوقاف و امور خیریه با کارکرد ویژه خود باید زمینه خدمت به امامزادگان و مردمی که به عشق زیارت به این اماکن متبرکه مشرف می شوند را فراهم آورده و بعنوان قطب گردشگری - مذهبی بیش از پیش در این حوزه فعالیت داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود