29 آذر 1393
شماره خبر: 133982

ایجادمنطقه ویژه اقتصادی دارویی برکت به تصویب کمیسیون صنایع مجلس رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ایجادمنطقه ویژه اقتصادی دارویی برکت به تصویب کمیسیون صنایع مجلس رسید


نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه دولت مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دارویی برکت در استان البرز در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد.
عزیز اکبریان در این خصوص اظهار داشت: به لحاظ اهمیت ساخت دارو و استراتژیک بودن این کالا برای کشور و مردم، در دولت گذشته برنامه ریزی برای ساخت شهرک دارویی انجام شد و دولت تصمیم به ایجاد این شهرک در یکی از استانهای کشور از جمله استان البرز گرفته بود. وی ادامه داد: در حال حاضر با اختصاص حدود 400 هکتار زمین در محدوده اتوبان کرج بعد از بهشت سکینه کار آماده سازی زمین در حال انجام است و تا چندی دیگر مراحل انتقال دیگر امکانات از جمله گاز و برق نیز انجام خواهد شد. نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از دست اندرکاران احداث این شهرک پیشنهاد اعلام منطقه ویژه اقتصادی را برای این محل به منظور جذب سرمایه گذار، سهولت در صادرات، ایجاد کمرگ و ... ارائه کردند که در حدود سه ماه گذشته نیز این محل به عنوان منطقه ویژه اقتصادی دارویی به تصویب دولت رسید و دولت لایحه آن را به مجلس فرستاد.
اکبریان تصریح کرد: خوشبختانه هفته گذشته این لایحه در کمیسیون صنایع مجلس به عنوان کمیسیون اصلی این لایحه با اتفاق آرا به تصویب رسید و در آینده ای نزدیک برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد آمد. وی بابیان اینکه امید می رود طی سه تا چهال سال این کار اجرایی این شهرک اقتصادی دارویی به اتمام برسید، اعلام کرد: 35 شرکت در این منطقه سرمایه گذاری خواهد کرد و با فعالیت این منطقه ویژه حدود 25 هزار شغل در استان البرز ایجاد خواهد شد. نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه به گفته وزیر بهداشت تحریمهای دارویی هنور لغو نشده است، تاکید کرد: جوانان مستعد ایرانی توانایی ساخت و تولید دارو را دارند و بسیاری از ایرانیان خارج از کشور نیز مشتاق سرمایه گذاری در این حوزه هستند و ما می توانیم با اتکا به توانایی خود تولید دارو و صادرات داشته باشیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود