3 دی 1393
شماره خبر: 134175

ضرورت حمایت مالی از فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ضرورت حمایت مالی از فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، بر ضرورت تامین اعتبارات ملی یا استانی به منظور ایجاد سامانه زباله سوز با قابلیت تولید انرژی در سایت حلقه دره تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم موجب ساماندهی و مدیریت پسماندهای شهری می شود.
رضا زین العابدینی در بازدید نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از سایت حلقه دره خواستار تامین اعتبار به منظور ساماندهی مدیریت پسماندهای شهر کرج خصوصا استفاده از فن‌آوری های روز در این زمینه با قابلیت تولید انرژی از پسماندها شد و این امر را اولین گام در راستای ایجاد سامانه زباله سوز در این سایت دانست. این مسئول با اشاره به اینکه در شهرهای شمالی کشور برای ایجاد دستگاه زباله سوز، بودجه مناسبی اختصاص داده شده است، ضرورت تامین این بودجه در کلانشهر کرج را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه 90 درصد زباله های استان البرز در سایت حلقه دره دفن می شود، وجود یک دستگاه زباله سوز در این سایت ضرورت می یابد. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه، افزایش دو برابری پردازش زباله ها، ایجاد پناه گاه برای سگ های ولگرد، انعقاد قرارداد نهایی به منظور ایجاد تاسیسات هاضم بی هوازی با شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر، آموزش تفکیک از مبدا زباله های خشک و ... را از جمله عملکرد سازمان طی سال جاری ذکر و عنوان کرد: افزایش مساحت سایت حلقه دره از دیگر برنامه های این سازمان است که مصوبات اجرای آن اخذ شده و در آینده ای نزدیک شاهد اجرایی شدن این مهم هستیم. زین العابدینی میزان افزایش مساحت سایت حلقه دره را 200 هکتار اعلام کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، زمینی در غرب حلقه دره برای تحقق این امر در نظر گرفته شده که پس از طی مراحل مربوطه، افزایش مساحت صورت می گیرد. این مسئول اجرای آموزش تفکیک از مبدا زباله را از دغدغه های مهم سازمان مدیریت پسماند دانست و افزود: با توجه به تکالیف قانونی در بحث آموزش تفکیک از مبدا زباله های خشک، سازمان در تلاش است با ساز و کارهای تعیین شده، عملکرد مطلوب تری نسبت به سال گذشته داشته باشد.
عدم مدیریت پسماندها، شهر را فلج می کند
در ادامه این بازدید نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش های مجموعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، به زحمات بی شائبه این مجموعه اشاره کرد و گفت: در صورت عدم مدیریت پسماندها شهر فلج خواهد شد. محمد جواد کولیوند، بر استمرار فعالیت عوامل مدیریت پسماند تاکید کرد و با اشاره به اینکه شهر به وجود این مجموعه نیازمند است، و پیشرفت شهر با فعالیت عوامل مذکور تامین می شود، حمایت خود را از عملکرد سازمان مدیریت پسماند اعلام کرد و افزود: با توجه به اعتبار شهرهای شمالی کشور در بحث خرید دستگاه زباله سوز، کرج نیز در آینده ای نه چندان دور از این بودجه بهره مند خواهد شد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: سیستم جمع آوری زباله ها در کرج هرچه سریعتر مکانیزه شود و سازمان مدیریت پسماند سیاستگذاری این مهم را بر عهده گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود