10 دی 1393
شماره خبر: 134609

طرح مشکلات روستاهای استان در همایش توسعه و مشارکت اقتصادی روستاییان توسط بخشدار آسارا

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

طرح مشکلات روستاهای استان در همایش توسعه و مشارکت اقتصادی روستاییان توسط بخشدار آسارا


بخشدار آسارا، بعنوان نماینده بخشداران استان البرز در همایش توسعه و مشارکت های اقتصادی روستاییان استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد موضوع اطلاعات پایه و چالش ها و مشکلات استان را مورد بحث قرار داد.
بخشدار آسارا در این همایش ضمن برشمردن پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری استان اعم از محورهای مهم مواصلاتی ، برخورداری از چشم انداز طبیعی و جاذبه های فراوان در صنعت توریست، وجود اماکن متبرکه و زیارتگاه های متعدد در کنار طبیعت و ... اظهار داشت: همه این موارد برای آحاد مردم حتی خارج از مرزهای جغرافیایی کشورمان از جاذبه های منحصر به فردی برخوردار است که این ظرفیت و پتانسیل فرهنگی می تواند مهمترین تکیه گاه توسعه در استان قلمداد شود. اسفندیارنژاد تصریح کرد: مردمان این استان که به سخت کوشی و تدین شهره اند، در طول چند دهه اخیر، وفاداری و دلبستگی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانده و شایسته برخورداری از بهترین امکانات و فرصت ها هستند.
فقدان زیر ساخت های لازم متناسب با نیازهای منطقه
این مقام مسئول ضمن برشمردن چالشها تأکید کرد: فقدان زیرساخت های لازم متناسب با استعدادهای طبیعی منطقه در راستای توسعه و شکوفایی این خطه که در صورت تحقق، دستاوردهای فراوان آن در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل توجه خواهد بود.
عدم تناسب ظرفیت جاده ای با حجم تردد
اسفندیار نژاد افزود: نابرابری ظرفیت جاده ای با حجم سنگین تردد به ویژه در ایام تعطیل و فصول گرم سال که اعمال محدودیت های ترافیکی با هدف روان سازی تردد در این محور، مشکلات جدی برای مردم ساکن و مستقر در منطقه بوجود آورده است.
کمبود امکانات درمانی و بیمارستان
اسفندیارنژاد با اشاره به نبود امکانات درمانی و بیمارستانی تأکید کرد: با توجه به تردد میلیونی مسافران به طور سالانه و حادثه خیز بودن محور کرج شمال، تأمین نیازهای پزشکی و درمانی برای ارائه خدمات به مسافران و اهالی بسیار ضروری است.
ضرورت تعدیل نگرش تک بعدی تفرجگاهی به استعدادهای طبیعی منطقه
بخشدار آسارا با بیان ضرورت تعدیل نگاه تفرجگاهی مطلق و نگرش تک بُعدی به منطقه که طی سالهای گذشته یکی از موانع اصلی رشد واقعی و توسعه در این منطقه بوده تصریح کرد: بطوریکه با برجسته سازی جاذبه های توریستی ، از پایه های اصلی اقتصادی و استعدادهای طبیعی منطقه در زمینه دامداری و کشاورزی غفلت گردید که چه بسا بدلیل برخورداری از طبیعت بکر می توانست با سرمایه گذاری پایدار، به قطب تولید دام و فرآورده های لبنی تبدیل شود، که متأسفانه به تدریج این ظرفیت در حال خروج از چرخه فعالیت است. وی همچنین گازرسانی و تأمین سوخت مورد نیاز روستاهای استان با توجه به سردسیر بودن این خطه را از دیگر چالشهای منطقه عنوان کرد . این مقام مسئول در پایان سخنان خود کاهش نرخ تعرفه برق (یارانه دار) روستائیان و افزایش امکانات و ظرفیت نیروی انتظامی و پلیس راه مستقر در منطقه به دلیل حجم سنگین و تنوع مأموریت را پیشنهاد داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود